Vilka flera än LB-Hus kan erbjuda totalentreprenad?

Tacksam för inlägg.
 
Götenehus och Myresjöhus vet jag har det.

Sedan tror jag i och för sig att flera leverantörer kan erbjuda det om man frågar, men dessa som jag nämnt har det som profil.

Dock ska man inte blanda ihop begreppen totalentrepenad och nyckelfärdigt!

Det behöver inte alls vara samma sak. Vi bygger med GH och i deras grundpris ingår inte kakel, kakeluppsättning samt utvändig och invändig målning med material. Detta pga att så många vill välja kakel hos flera olika leverantörer så det är lättare att lägga detta utanför grundpriset.  Vad gäller målning och tapetsering är det många som vill göra det arbetet själva för att spara några kronor. Vill man dock ha dessa arbeten utförda gör de givetvis det och då blir det nyckelfärdigt!
 
Vittjärvshus, myresjöhus, modulenthus, Borohus- är de jag kommer på iaf.
 
Nämligen så att vi ska bygga 20mil från där vi bor nu.
Så kan ej vara där hela tiden, utan vill köpa nyckelfärdigt, och ha en beställare att prata med.

 
anca skrev:
Vittjärvshus, myresjöhus, modulenthus, Borohus- är de jag kommer på iaf.
Borohus hade ej total med henne vi pratade med på Boro.
De kunde hjälpa till med att ta in offert, men det innebär ju ej totalentreprenad.
 
Vad jag vet bygger också Karlsonhus, Sköna Hus, Björklidenhus och Värsåsvillan(?) med totalentreprenad.
 
Kanske är olika från ställe till ställe då. För här i Falun har Borohus totalentreprenad.
I alla fall när jag pratade med de förra veckan sa säljaren det.
 
Värsåsvillan tar inte totalentreprenad, i alla fall inte i Stockholm. De funderar på att börja med det, men då blir det ju tillägg på priserna.

Eksjöhus kan erbjuda totalentreprenad, i alla fall här i Stockholm.
 
jo...å Hjältevadshus..... :cool:...dom är vi sugna på....håller på å undersöker nu hurvida dom står mot dom andra totalentreprenörerna....+om du följer paddingtons tråd så kan du hitta dom flesta svar på frågan..hon har varit väldigt aktiv på denna hemsida..LOL.. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.