En liten mus kan ju vara gullig, men får du in den i huset så kan den via sin spillning sprida bakterier. Dessutom kan den börja äta på både isolering och elledningar, vilket i värsta fall kan få ödesdigra konsekvenser.

Du kan läsa artikeln här: Möss
 
gift funkar bäst
 
wildeside
M maria01 skrev:
gift funkar bäst
Mumsigt att ha döda möss i väggar och trossbotten.
 
  • Gilla
ARJU
  • Laddar…
S
B BäverBerra skrev:
Dessa musfällor gillar jag: [länk]

Laddar med jordnötssmör. Extremt liten skaderisk att klämma sig själv. Livrädd för dom gamla slagfällorna i trä :D
Ja, vi kör också de här fällorna. Överlägset bäst, missar aldrig och är lättömda! Värda varenda krona!
 
Hur gör ni om mössen inte är inomhus utan i väggarna?
 
Möss är först utomhus, sedan är dom i väggarna, och slutligen inne.
Bäst är att ha de flesta fällorna ute så slipper man väggmöss.

Protte
 
wildeside wildeside skrev:
Mumsigt att ha döda möss i väggar och trossbotten.
Funkar bra i alla år ingen lukt
 
Karlia
Gift skadar också de som sedan äter upp mössen, oavsett om det är skator, rävar eller katter. Så det är ingen bra lösning, oavsett lukt.
 
  • Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
wildeside
Karlia Karlia skrev:
Gift skadar också de som sedan äter upp mössen, oavsett om det är skator, rävar eller katter. Så det är ingen bra lösning, oavsett lukt.
Glöm inte hundar, jag har 2 st som jagar allt inklusive möss som tur är vill inte ha katt:crysmile:
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Finns fler än så som äter döda möss, självklart är det illa vilket djur det än är som äter upp en förgiftad mus.
 
wildeside
M maria01 skrev:
Funkar bra i alla år ingen lukt
Lukt eller inte, men någonstans tar dom vägen när dom dör.
I väggar och trossbotten så förmultnar dom inte dom mumifieras.
Jag vill iaf inte ha lik i garderoben, eller någon annanstans för den delen i mitt hus.
 
prototypen prototypen skrev:
Möss är först utomhus, sedan är dom i väggarna, och slutligen inne.
Bäst är att ha de flesta fällorna ute så slipper man väggmöss.

Protte
Tips på hur jag ska få dom i fällorna när de redan tagit sin in, men inte inomhus?
Inga spår hur jag än gått igenom allt jag kommer åt...
Tack!
 
wildeside wildeside skrev:
Lukt eller inte, men någonstans tar dom vägen när dom dör.
I väggar och trossbotten så förmultnar dom inte dom mumifieras.
Jag vill iaf inte ha lik i garderoben, eller någon annanstans för den delen i mitt hus.
vilt av dig
 
Gud vilket elände. Vi hade möss i vårt hus under sommaren, eller rättare sagt var dom och kröp i väggen. Kunde höra hur de tog sig fram. Detta trots att gatan full av katter av alla dess slag. Helt värdelöst djur.

Vi ringde Anticimex som kom på direkten. Han kastade ut några fällor. Ett par dagar senare kom han och kontrollerade. Mycket riktigt satt det en mus i fällan - stendöd.

En sak som inte framkommer i artikeln: gnagare söker sig till platser där det också finns vatten att dricka. Pool, kranar som läcker, fontän etc.
 
  • Wow
svirrsvirr
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.