M MrDizzy skrev:
fetmarkerat = Tihi ;)
Hahaha! Du vet inte hur stor sänksåg jag har!
Millimeter skulle det givetvis vara ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Jag brukar lägga en kartongskiva/wellpapp under. Man får alltid över sådana när man handlat och de är perfekta till detta eller som underlag när man skall måla något.
 
Rickard.
N Nizztos skrev:
Är inte det frigolit? Smular inte det väldans i så fall?
Välj xps, Det är mycket riktigt cellplast men rätt långt ifrån eps som är det alla tänker på om man nämner frigolit/cellplast.

Xps är slät, hård och inte smulig. Damsugare bör man ändå använda för att inte sprida plast.
 
Redigerat:
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
N Nizztos skrev:
Liggunderlag/yogamatta känns som rätt lösning för mig. Tror jag fastnade lite i hur stora skivorna var i de filmer jag sett. Annars borde man ju tänkt på detta själv.

För hur jag tänkt jobba med skivor och sänksåg gör det nog inget att jag får lite sämre snitt med ett mjukt underlag.
Bara du har ett slätt underlag under mattan också så är det en bra lösning
Handöverfräs som används på ett trägolvbräde med slätt rött underlägg och verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Bara du har ett slätt underlag under mattan också så är det en bra lösning
[bild]
Japp, kommer vara ett slätt betonggolv samt en arbetsbänk som inte är byggd ännu men vore ju attans om den inte blev slät.

Sedan måste jag välja tjockast möjliga liggunderlag om jag går denna väg. Med mitt minne så glömmer man justera djupet när man plötslgt sågar en tunnare skiva.......
 
N Nizztos skrev:
Japp, kommer vara ett slätt betonggolv samt en arbetsbänk som inte är byggd ännu men vore ju attans om den inte blev slät.

Sedan måste jag välja tjockast möjliga liggunderlag om jag går denna väg. Med mitt minne så glömmer man justera djupet när man plötslgt sågar en tunnare skiva.......
Tror inte jag skulle våga såga på betongen utan en tjock xps-skiva under. Arbetsbänken på bilden ovan har inga skruvar eller spikar i sig så på den är jag modigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.