startar en tråd om mitt kalla köksgolv.
det är nämligen så här att jag har en juten platta sen ligger 26mm golvspån direkt på (konstigt att det inte är någon fuktspärr), sen en gamal plastmatta och sisst ett laminatgolv så min fråga är går det att göra någon slags isolering, från platta till färdigt golv får det inte bygga mer än 35mm. har nämligen bara 201cm i takhöjd.
någon som har hafft liknande problem??
 
Klinker med värmeslinga ;)

Mvh Putte
 
Från nätet:

Golvskivor för vattenburen golvvärme med en bygghöjd av endast 18 mm. Övergolv som parkett och laminat kan läggas dirket på golvvärmeskivorna. Om golvet skall beläggas med plastmatta måste först golvspånskiva läggas ovan golvvärmeskivorna. Keramiska plattor kräver ett stabilt underlag och dubbla korslagda lager gipsskivor läggs ovan cellpastskivorna innan fix och klinker.

Kolla på Thermotech Golvvärme - Flytande Golv 18, men det finns fler alternativ.
 
Mikael_L
Jag får känslan att din platta inte är isolerad underifrån, vilket gör alla tankar på golvärme utan att isolera ordentligt (vilket alltså bygger rejält på höjden) blir ekonomiskt självmord pga energiförlusterna nedåt.

Jag kan tänka mig att en lösning med 10 mm cellplast, fogskum vid kanter och skarvar och sedan golv ovanpå skulle öka komforten utan att öka energiförlusterna.
Men det här är inte riktigt mitt case, jag kan tänka mig att det kanske kan uppstå problem med t.ex. fukt, då det blir nästan helt tätt eller att golvet sviktar/knarrar eller nåt annat. Alltså jag har ingen aning om sådana problem kommer att uppstå, vill bara göra dig uppmärksam på att jag inte vet alla eventuella konsekvenser.

Men det är mitt bidrag till att försöka föra tråden vidare, jag tror nämligen inte att lösningen här är golvvärme.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.