Håller på och renoverar badrummet på ovanvåningen, rev ner innertaket och märker att isoleringen mot snedtaket är lite blött och hittar detta. En gammal svart fläck som är helt torr. Och en lokal blöt fläck, men som torkar ur efter en dag och sedan stått öppet o en vecka med regn å rusk men är fortfarande torr. Nån som har nå förslag var det kan vara ?
Kan notera att det är en gammal bastu men rummet har stått påbörjat renovering i ca 10 år så har inte ens varit värme på i rummet.
 
  • Innertak med träpanel och synliga vattenskador samt gul isolering i ett renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppet innertak i ett badrum med synlig isolering och trävaror, samt en mörk fläck på en av träbjälkarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P Puppe.N skrev:
Håller på och renoverar badrummet på ovanvåningen, rev ner innertaket och märker att isoleringen mot snedtaket är lite blött och hittar detta. En gammal svart fläck som är helt torr. Och en lokal blöt fläck, men som torkar ur efter en dag och sedan stått öppet o en vecka med regn å rusk men är fortfarande torr. Nån som har nå förslag var det kan vara ?
Kan notera att det är en gammal bastu men rummet har stått påbörjat renovering i ca 10 år så har inte ens varit värme på i rummet.
Jag hade börjat titta på utsidan. Jag tror att det kommer därifrån.
Vind och nederbörd i kombination, så kan det leta sig in på de mest konstiga ställen.
 
Redigerat:
C Chefred skrev:
Jag hade börjat titta på utsidan. Jag tror att det kommer därifrån.
Vind och nederbörd i kombination, så kan det leta sig in på de mest konstiga ställen.

Problemet är att jag lär kapa upp innertaket för att komma åt något. På Vinden ser allt kanon ut, det har ösregnat i några dagar efter att jag öppnade upp men blir inte blött igen. Så jäkla knepigt
 
P Puppe.N skrev:
Problemet är att jag lär kapa upp innertaket för att komma åt något. På Vinden ser allt kanon ut, det har ösregnat i några dagar efter att jag öppnade upp men blir inte blött igen. Så jäkla knepigt
Är inte fläckarna mot yttertaket?
 
Ne bakom där är en luftspalt sen råsponten. De man ser på bilderna är spikat mellan takstolarna
 
P Puppe.N skrev:
Ne bakom där är en luftspalt sen råsponten. De man ser på bilderna är spikat mellan takstolarna
ok, men problemet kan väl ändå vara på utsidan.
 
U
När du säger att du inte haft värme på, hur kallt har det varit i rummet?
Hus med gullfiber kan inte kallställas då ser det ut som för dig
 
Har bara inte varit nåt element inne i det rummet, resten av huset är varmt så ör säkert minst 18 grader där inne nu.
 
C Chefred skrev:
ok, men problemet kan väl ändå vara på utsidan.
Ja absolut , tänker mest om någon varit med om nåt liknande
 
  • Gilla
Chefred
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.