Hej, jag behöver hjälp av er möbelsnickare. Vad är rimliga priser för olika träslag?
Jag har köpt virke utav privatpersoner hittills, för ett normalt pris kan jag tycka. Självklart billigare än i stora affärer. Men nu när virket börjar tryta, vad får man räkna med när man köper utav återförsäljare?
Jag fick ett pris online på 45000 kr kubiken. Europeisk ek, kantad. Exklusive moms. Vad är rimligt?
 
Du anger inte var du bor någonstans men om det är söderöver — skånetrakten — så säljer Sliparebackens finsnickeri utanför Lund snickeritorrt (!) virke till privatpersoner. Det kanske inte är billigt utifrån dina premisser men det är noga utvalt virke av högsta kvalitet. Du kommer inte att bli missnöjd!

//Ronnie
 
  • Gilla
gladpack1
  • Laddar…
Du nämner inte kvalitet men det är väl cirka 40- 50% påslag om jag man jämför med min återförsäljare. Är det rimligt till privatperson… ja det tycker nog jag.

gissar väl att klädbutiker har 100-150% påslag.
 
P Pysslarn skrev:
Du anger inte var du bor någonstans men om det är söderöver — skånetrakten — så säljer Sliparebackens finsnickeri utanför Lund snickeritorrt (!) virke till privatpersoner. Det kanske inte är billigt utifrån dina premisser men det är noga utvalt virke av högsta kvalitet. Du kommer inte att bli missnöjd!

//Ronnie[/QUOTE

Tack för tipset.
 
Detta verkar har varit en svår fråga. Tänkte mest få lite prisuppfattning på olika träslag.

vad rekommenderar ni för återförsäljare av ädelträ? Finns det något guldkorn, litet som stort företag att handla av?
 
S
Var håller du hus? Har du ingen firma så är det nog småsågar bästa spåret. Finns flera grupper med folk som säljer på facebook.
 
S sinuslinus skrev:
Var håller du hus? Har du ingen firma så är det nog småsågar bästa spåret. Finns flera grupper med folk som säljer på facebook.
Jag har nystartad firma. Facebook är bra när man ska ha små mängder. Jag är utanför Borås, men finns ju fler folk på forumet som bor på andra ställen.
 
S
Har du firma kan du kolla priser hos Ceos, Fredricssons trä och Holm trävaror.
 
Här är Ceos prislista från 12e November.
Pris ex moms.
Frakt 1000kr ex moms
 
  • Prislista över olika typer av massivt trä från Ceos med artikelnummer, namn, dimensioner och priser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
alfredwenström
  • Laddar…
N Nyfiknast skrev:
Här är Ceos prislista från 12e November.
Pris ex moms.
Frakt 1000kr ex moms
Detta va ett underbart svar! Tack så mycket!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.