Hej forum läsare,

Vi funderar flytta till större nu. Valet står mellan köpa villa och bygga hus. Som ni vet är det storbrist på tomt.

Vi hittade idag följande.

https://bostad.skandiamaklarna.se/till-salu/CMVilla/MDMwM3wwMDAwMDI4OTkzOXw1OA../objekt

Vi vet inget om att bygga hus förutom det som står på olika trådar här. Av alla diskussioner så verkar Eksjöhus och A-hus rätt bra val givet att många faktorer passar in och man hittar en bra tomt. Så vi ville gärna bygga med Eksjöhus. Denna tomt verkar dock vara knutet till Mantorp Hus AB. Har inte kontaktat mäklaren men tolkade objekt beskrivningen som att det är Mantorp Hus AB som gäller.

Jag hittade dock inga diskussioner kring vilka erfarenheter villa ägarna haft med Mantorp Hus AB som hustillverkare. Är det en pålitlig firma? Håller de hög standard? Håller de tidsplan och budget efter man gjort alla val? Anlitar de pålitliga hantverkare?

Uppskattar all information.
 
Hej, jag ska bygga med dem och hitills känns allt bra. Varit i kontakt med mäklaren innan som pratat med tidigare kunder till dem och kollat på flera av husen som de byggt.
 
  • Gilla
amukh
  • Laddar…
Jag lånar den här tråden då jag också funderar på att bygga med Mantorphus.

* @amukh , valde du att gå vidare med Mantorphus?
* @Johanerik , har du fått några nya intryck, så här några månader senare?
* Är det någon annan på forumet som har erfarenhet av dem?
 
F fsml2 skrev:
Jag lånar den här tråden då jag också funderar på att bygga med Mantorphus.

* @amukh , valde du att gå vidare med Mantorphus?
* @Johanerik , har du fått några nya intryck, så här några månader senare?
* Är det någon annan på forumet som har erfarenhet av dem?
Nej, det blev inget med detta projekt pga läget för tomten.
 
  • Gilla
Johanerik
  • Laddar…
F fsml2 skrev:
Jag lånar den här tråden då jag också funderar på att bygga med Mantorphus.

* @amukh , valde du att gå vidare med Mantorphus?
* @Johanerik , har du fått några nya intryck, så här några månader senare?
* Är det någon annan på forumet som har erfarenhet av dem?
Arbetet har flutit på bra. Dock så springer tillval priserna iväg väldigt fort. Standard produkterna har bra kvalitet men inget som vi valde och då går det väldigt fort uppåt. Kolla noga på om du är nöjd med grundutbudet. Annars en mycket seriös firma. Vi är mycket nöjda hitills. Var funderar du på att bygga och vilket hus?
 
Johanerik Johanerik skrev:
Arbetet har flutit på bra. Dock så springer tillval priserna iväg väldigt fort. Standard produkterna har bra kvalitet men inget som vi valde och då går det väldigt fort uppåt. Kolla noga på om du är nöjd med grundutbudet. Annars en mycket seriös firma. Vi är mycket nöjda hitills. Var funderar du på att bygga och vilket hus?
Vi har tittat på några tomter i Kränge och skulle i så fall bygga ett egenritat hus.

Nu vill jag inte sätta griller i huvudet på någon, och kanske känner du redan till detta, men när jag googlade runt såg jag följande, https://nt.se/nyheter/fangelsedomar-for-alla-atalade-i-xlnt-harvan-3409619.aspx

Bojan Vasic som numera är säljare och projektledare på Mantorphus dömdes till fängelse för att ha plundrat ett bolag där han tidigare var vd på tillgångar. Nu var det ju ganska länge sedan och har inte något med Mantorphus att göra, men jag känner mig ändå skeptisk till att anförtro mitt livs största affär till någon som tidigare visat så dåligt omdöme. Kanske kan vara värt att hålla ett extra öga på dem :)
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Känner till det och förstår att du är skeptisk. Träffat tidigare köpare av hus till dem och pratat med dem och deras kontakt på Skandia mäklarna samt varit runt på deras olika byggen och sett hur de arbetar. Du ska självklart vara trygg i valet av hus leverantör i livets kanske största projekt. Lycka till oavsett hur ni gör!
 
  • Gilla
fsml2
  • Laddar…
Kan du utveckla?
 
En annan kul detalj med denne Bojan Vasic är att han under ett par års tid skinnat Korpen i Vidingsjö på pengar genom att fuska till sig vinster på den tipspromenad som anordnats vid Vidingsjö Motionscentrum på söndagar.
 
A
kdgww kdgww skrev:
En annan kul detalj med denne Bojan Vasic är att han under ett par års tid skinnat Korpen i Vidingsjö på pengar genom att fuska till sig vinster på den tipspromenad som anordnats vid Vidingsjö Motionscentrum på söndagar.
Denna information känns verlkigen konstigi denna tråd. Låter som att du är dålig förlorare.
Jag köpte ett hus av de för ca 1 år sedan. Inga skuggor. Håll dig saklig om företaget i träden.
 
  • Haha
Lulaua
  • Laddar…
Bolaget gick i konkurs 2022-12-08.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Det verkar som bolaget reinkarnerats som: Storebro prefab. Samma personer i styrelsen.
 
  • Gilla
fsml2
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.