Demmpa Demmpa skrev:
Jasså?

Jag har på Elfa’s tio skenor höga backstativ försökt att dra isär sidorna, på mitten, så att backen skulle kunna glida ur skenan på ena sidan, men det gick inte.
Japp, har snedtak för vi kör med de lite lägre (7?) Och där trillar min jeanslåda ur titt som tätt.
 
  • Gilla
KPr1
  • Laddar…
Är ingen fan av trådbackar, använder endast dessa till strumpor och underkläder. Annars är det vikta kläder på grunda hyllplan och klädstänger som gäller.
 
  • Gilla
KPr1
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Japp, har snedtak för vi kör med de lite lägre (7?) Och där trillar min jeanslåda ur titt som tätt.
Jag har använt Elfabackar & deras stativ i 20+ år, inte en enda gång har någon back trillat/glidit ur någon skena, har några backar som är lastade med 10-12kg.

En trådback/meshback får inte belastas med hur stor vikt som helst.
Här i finns några exempel, https://elfa.com/-/media/files/marketing-material/se/940022-elfa-infoguide-2018-se.ashx
 
  • Gilla
KPr1
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Jag har använt Elfabackar & deras stativ i 20+ år, inte en enda gång har någon back trillat/glidit ur någon skena, har några backar som är lastade med 10-12kg.

En trådback/meshback får inte belastas med hur stor vikt som helst.
Här i finns några exempel, [länk]
Märkligt.
Korgen är förskjuten till längst till höger, jag trycker bara med tummen. Utåt, på andra bilden. Första bilden har jag bara handen där för att försöka få kameraeländet att fokusera rätt..
Förskjuten elfa korg nära till högerkant med synlig hand och tumtryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand som håller en vit förskjuten korg i skensystem, nära att lossna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tar jag i bara lite till trillar korgen ur..
 
  • Gilla
KPr1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.