Hej

Skulle behöva lite tips och ide´r om hur jag ska gå till väga för att flytta överskottsvärme från pannrum till ett annat rum i källaren?
 
  • Gilla
plan-g
  • Laddar…
Har du kommit på någon bra lösning under dessa 14 år?

Jag är i liknande sits där bergvärme-rummet i källaren är ca 23 grader och övriga rum i källare (kontor) är ca 18.

Kan jag flyta värmen från bergvärmerummet till kontoret med en paxfläkt?
 
Nej tyvärr, du behöver en kraftig fläkt. Att flytta så lite värme kommer bli svårt... Varför inte dra några rör vidare och koppla på nya element?
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nej tyvärr, du behöver en kraftig fläkt. Att flytta så lite värme kommer bli svårt... Varför inte dra några rör vidare och koppla på nya element?
Tack för svar.
OKej, jag det sista alternativet är väl att ta hit en rörmokare och smälla upp någon extra radiator.
Jag har redan gett "elementfläkten" ett försök här - installerad på 2 radiatorer för ett par dagar sedan men ingen succé än.

Försökte komma undan med en snålvariant.
Det säljs ju ändå "värmeflyttare" som folk av recensionerna att döma är nöjda med.
https://www.bauhaus.se/fresh-intellivent-celsius-varmeflyttare
 
P plan-g skrev:
Tack för svar.
OKej, jag det sista alternativet är väl att ta hit en rörmokare och smälla upp någon extra radiator.
Jag har redan gett "elementfläkten" ett försök här - installerad på 2 radiatorer för ett par dagar sedan men ingen succé än.

Försökte komma undan med en snålvariant.
Det säljs ju ändå "värmeflyttare" som folk av recensionerna att döma är nöjda med.
[länk]
De sk värmeförflyttarna är inget att hänga i granen tyvärr.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.