B
Om vi bortser från sena halvfärdiga arbeten och en drös sura kunder, så är nästa rödflagg för bolaget:
https://www.merinfo.se/foretag/FÖNSTERVISION-AB-5590898796/2kgod4c-1me9i

5 miljoner förlust förra året, och en aktiv ansökan hos kronofogden. I princip vem som helst kan skicka in en ansökan till kronofogden, så man ska väl inte dra för mycket slutsatser av det, men jag antar att de skriver av ärenden utan grund ganska snabbt, så det kan ju hänga ihop med det dåliga resultatet i bolaget.

Såg för övrigt att de flesta konkurrenterna i fönsterbranchen hade positiva årsresultat, och goda kundomdömen på t.ex. trustpilot.
 
A Argastesnickaren skrev:
Är du anställd på firman??????
1 fönster sitter snett!!!!
1 fönster har 15 hål till karmskruvar!!!!
1 fönster saknar in och utvändigt foder!!!!
1 altandörr saknade utvändigt foder!!!!
Och sen fixar dom inte detta och du tycker att han ska vara nöjd!!!!!!
kollar man dom inläggen som han har gjort, så är det rätt uppenbart
 
  • Gilla
Gunilla Arvidson
  • Laddar…
Jag är en person som gjort mina år i bygg branschen.
Har även lärt mig mycket genom åren. Bolaget som diskuteras i tråden verkar ha gjort ett kraftigt avstamp på marknaden . Många är berörda . Dom har lyckats sälja för 60 miljoner på 3-4 år . Procentuellt är det väldigt lite som är katastrof .
 
Räcker väl med att man har anställda som fortsätter nita plåten runt fönstret fast det uppenbart diffar hela centimetrar mellan över o underkant för att det ska få kallas katastrofföretag.
 
Arman kransh Arman kransh skrev:
Procentuellt är det väldigt lite som är katastrof .
Hur vet du det?
 
K Kane skrev:
Hur vet du det?

Ja precis lika mycket som ni verkar veta ?
Precis det du nu skrev , försöker jag visa alla vinklar inte bara det som alla i tråden går i gång på.
Fönsterpåven verkar veta en jävla massa ..

Min fråga är om han fått sparken av företaget ?
 
Arman kransh Arman kransh skrev:
Ja precis lika mycket som ni verkar veta ?
Precis det du nu skrev , försöker jag visa alla vinklar inte bara det som alla i tråden går i gång på.
Fönsterpåven verkar veta en jävla massa ..

Min fråga är om han fått sparken av företaget ?
Du är uppenbart involverad i företaget, och nej jag har inte fått sparken av det företaget, väljer att jobba med seriösare företag
 
  • Gilla
Gunilla Arvidson
  • Laddar…
F fönsterpåven skrev:
Du är uppenbart involverad i företaget, och nej jag har inte fått sparken av det företaget, väljer att jobba med seriösare företag

Dela med dig , vilket företag ?
 
Arman kransh Arman kransh skrev:
Jag är en person som gjort mina år i bygg branschen.
Har även lärt mig mycket genom åren. Bolaget som diskuteras i tråden verkar ha gjort ett kraftigt avstamp på marknaden . Många är berörda . Dom har lyckats sälja för 60 miljoner på 3-4 år . Procentuellt är det väldigt lite som är katastrof .
Procentuellt är det ett företag som är på väg åt helvete.

Gigantiska lån, gigantiskt förlust förra året. Kör dyra bilar. Och är hos kronofogden just nu.

Jag hade aldrig ringt till de.
Det är ju nästan omöjligt att gå ena året från 1,4 mille plus till runt 5 mille minus åren efter varandra med den lilla omsättningen.
 
Arman kransh Arman kransh skrev:
Jag är en person som gjort mina år i bygg branschen.
Har även lärt mig mycket genom åren. Bolaget som diskuteras i tråden verkar ha gjort ett kraftigt avstamp på marknaden . Många är berörda . Dom har lyckats sälja för 60 miljoner på 3-4 år . Procentuellt är det väldigt lite som är katastrof .
Hej Byggveteran

Jag har hittat ytterligare fel som Fönstervision gjort förutom 15 st karmskruv. Tyckte att det var svårt att få upp värmen i ett rum så jag skulle dra på elements termostat. Då känner jag att det fullständigt forsar in kalluft under fönsterbrädan. Nu måste jag ta bort foder och täta om under karmen där det inte är tätat mellan karm och vägg. Man kan ju bli förbannad för mindre.....
 
Hej.
Är glad och tacksam att jag hittat denna tråd. Anlitade "Byta föbster i Sverige ab" som de heter idag, i januari 2022. Alltså fd Fönstervision.
Har börjat misstro mig själv och kännt mig så dum.
De har gett mig 2 datum med tid och dag då de ska komma hem med fönstren och montera dem. På morgonen har de avbokat pga att monteringsfirman fått förhinder. Enligt mig har jag fått 4 datum då de ska komma, men, men...

När jag ringer och vill häva avtalet är jag deras jobbigaste kund någonsin. Har då ringt x antal ggr för att försöka få tillbaka mina pengar på 45000kr.
"Styrelsen" som jag hela tiden blir hänvisad till måste prata med juristen för att se vad som gäller. Damen i styrelsen som jag pratar med kan inte juridiken. Två sekunder senare sitter hon och berättar hur hela processen går till, men ändå kan hon inget om juridik?
Hon lovar att juristen ska återkomma dagen efter.
Dagen efter händer ingenting.
Jag ringer då tillbaka och blir härmad och förlöjligad av damen i styrelsen som tycker jag är så jobbig.
Jag frågar då vad monteringsfirman heter men det får jag inte veta för då skulle jag ringa och trakassera dem.

Jag har nu gått till Arn, KO och kronofogden.
Det här företaget är en stor bluff och ingen ska behöva utsättas för dem!
 
  • Gilla
  • Arg
Gunilla Arvidson och 3 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.