Siemens vitvaror som kan integreras i IKEA kök.

Då är det dags att bygga kök igen och söker nu kyl, frys och diskmaskin för inbyggnad i Ikea kök. Antar att ugn och Micro inte är några större bekymmer med…?

Har googlat en hel del men det ger egentligen bara 1 av varje att välja på. Diskmaskinen kostar t ex 15000ca (nu ca 8800:- på kampanj iofs) men det är ohemult med dom ordinariepriserna..

Finns det mått jag kan leta efter själv så att man kan få det att passa?
 
Då är det dags att bygga kök igen och söker nu kyl, frys och diskmaskin för inbyggnad i Ikea kök. Antar att ugn och Micro inte är några större bekymmer med…?

Har googlat en hel del men det ger egentligen bara 1 av varje att välja på. Diskmaskinen kostar t ex 15000ca (nu ca 8800:- på kampanj iofs) men det är ohemult med dom ordinariepriserna..

Finns det mått jag kan leta efter själv så att man kan få det att passa?[/QUOTE]

Ska inte vara större problem.
Har gjort det i mitt gamla hus där var det ett Ikea kök.
Mitt nya hus satte jag in ett Kvik kök och dom har samma höjd som Ikea.
Kolla bara alla mått, hör gärna med dom som säljer dom har stenkoll på att det passar;)
Leta efter variohinge på diskmaskinen.
 
A Argastesnickaren skrev:
Då är det dags att bygga kök igen och söker nu kyl, frys och diskmaskin för inbyggnad i Ikea kök. Antar att ugn och Micro inte är några större bekymmer med…?

Har googlat en hel del men det ger egentligen bara 1 av varje att välja på. Diskmaskinen kostar t ex 15000ca (nu ca 8800:- på kampanj iofs) men det är ohemult med dom ordinariepriserna..

Finns det mått jag kan leta efter själv så att man kan få det att passa?
Ska inte vara större problem.
Har gjort det i mitt gamla hus där var det ett Ikea kök.
Mitt nya hus satte jag in ett Kvik kök och dom har samma höjd som Ikea.
Kolla bara alla mått, hör gärna med dom som säljer dom har stenkoll på att det passar;)
Leta efter variohinge på diskmaskinen.[/QUOTE]

ok så länge de har variohinge så skall det alltså fungera? Jag tänker även lite på sockelhöjd och lite sånt. Framförallt på diskmaskinen så att den inte tar emot eller liknande..?
 
Inbyggnadsmicro har varit problem med förut. Vet inte om det fortfarande är så att IKEAs micros har unika mått.
 
MrJay
Så vitt jag vet funkar inte Siemens/Bosch inbyggnads-diskmaskin i ett IKEA kök om man tänkt ha IKEA front utan en del anpassande eller med ett kit jag är rätt säker IKEA slutat sälja många år sedan.
 
Ok… men suck… vill ju väldigt gärna ha IKEA kök men absolut inte gärna IKEA vitvaror (generellt sett)
Ok så finns det andra märken som man vet passar i IKEA eller kör dom helt eget?

Att anpassa infästningen för lucka kan jag tänka mig men inte såga i luckorna.

Alternativet blir ju att bara ha dem inbyggda annars.. men helst inte.
 
Vi har simens vitvaror förutom diskmaskinen som blev en integrerad från Ikea. Mest för att den var den lättsammaste lösningen. Sen som tidigare nämnt så leta efter variohinge. Dessa passar med Ikeas kök.
Vår Micro klarar en tallrik på 28cm i diameter.
 
Alla som säljer vitvaror kan lösa det.
Gå in på trettio.se eller whiteaway.se som exempel.
Dom har samlat alla maskiner som garanterat passar till Ikea kök.
Jag är helt hundra på att alla andra kan lösa det också.
Ingen vill stå utanför och inte kunna sälja vitvaror till ett Ikea kök.
 
  • Gilla
Quassie
  • Laddar…
Toppen. Det var lite det jag ville höra. Jag ger mig ut och pratar runt. Tack för input.
 
MrJay
Vi har ett IKEA kök med Bosch 8-serie inbyggnadsmikro och tillhörande ugn i ett högskåp. Orkade inte larva mig med integrerade diskmaskinen och valde IKEA egna toppmodell, inga som helst problem efter flera år.
 
MrJay MrJay skrev:
Vi har ett IKEA kök med Bosch 8-serie inbyggnadsmikro och tillhörande ugn i ett högskåp. Orkade inte larva mig med integrerade diskmaskinen och valde IKEA egna toppmodell, inga som helst problem efter flera år.
vi renoverade vår lgh i våras och skulle ha allt i IKEA. (Kyl/frys fanns inte i 70 dock) men dagen innan leverans fick vi veta att hällen dragits tillbaka… sen känns utdragen på diskmaskinen inte lika stabila som den Siemens vi hade i förrförra lgh som dessutom var 10 år gammal. Micro och ugn har jag inga kommentarer till dock. Men vill ha allt i samma tillverkare.
 
A
D Dr Benz skrev:
Ok… men suck… vill ju väldigt gärna ha IKEA kök men absolut inte gärna IKEA vitvaror (generellt sett)
Ok så finns det andra märken som man vet passar i IKEA eller kör dom helt eget?

Att anpassa infästningen för lucka kan jag tänka mig men inte såga i luckorna.

Alternativet blir ju att bara ha dem inbyggda annars.. men helst inte.
de två dyraste diskarna på IKEA är siemens
 
  • Gilla
Dr Benz
  • Laddar…
@electroluxaren kan du länka till dessa två. Tycker aldrig butikernas modellbeteckningen stämmer överens med den officiella hemsidans utbud (oftast).
 
electroluxaren skrev:
de två dyraste diskarna på IKEA är siemens
I alla fall den dyraste har inte gått att köpa sedan i somras.

/Höghus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.