Hej!

Har kopplat in diskmaskinen men trillar ut vatten från både utloppet som sitter längst upp och överfyllningsröret på sidan.

Vad behöver jag göra här?


Kalle
 
  • Diskmaskinsanslutning med vattenläckage från utlopp och överfyllningsrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avloppsanslutning under diskho med inkopplad diskmaskinsslang och potentiellt läckage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenläckage vid koppling av diskmaskinens avloppsrör och överfyllnadsrör under köksskåp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rinner det undan för dåligt? Begynnande stopp.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Rinner det undan för dåligt? Begynnande stopp.
Upplever inte det vid vanligt användande.
 
Påsticket ovanför vattenlåset helt riktigt, det blir nog stora hinken under och rensa avlopp.
 
Inte lyckats lösa det såhär ser det ut...
Rensat avloppet och vatten verkar flöda på bra. Verkar vara nåt jag missat...
 
  • Närbild på en hand som håller ett avskuret rör med rester och beläggningar inuti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Video
 
  • Gilla
Åke Tjärnström
  • Laddar…
Saknar du inte en slangklämma runt det vita rörets anslutning? Är det där vattnet sipprar ut?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
ådal ådal skrev:
Saknar du inte en slangklämma runt det vita rörets anslutning? Är det där vattnet sipprar ut?
Hej, jag ersatte det tidigare vita röret med en ny då den gamla var sliten. Den gamla hade ingen slangklämma. Men kanske är så som du säger. Det sipprar ut vatten från båda rören. Både den uppe och den från sidan.
 
Skruva åt slangklämman på det grå röret, ser ut att läcka där.
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
om man skall vara noga så skall avloppsslangen gå så högt upp som möjligt innan den går ner vattenlåset.
 
Är det stopp längre ner i rören?
 
dum fråga, men du har kapat bort"plomberingen" på röret du satt det på? så de faktiskt är ett hål ner?:rofl:
 
  • Gilla
DTanner och 3 till
  • Laddar…
P Patzie skrev:
dum fråga, men du har kapat bort"plomberingen" på röret du satt det på? så de faktiskt är ett hål ner?:rofl:
Du hann före. Jag tänkte ställa samma fråga.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Ska inte diskmaskin sitta på sticket breve? Den högre?
 
S
Hinner inte med att se vart vattnet kommer ifrån då du hade så bråttom när du filmade. Men det är inte halvstopp i avloppet ich vattnet kommer ut ur röret ovanför om det är oplomberat?
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.