Behöver hjälp eller råd med befintliga plåtfasaden kan inte hitta samma Vertikal vit plåtfasad med framträdande struktur och skuggor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nån som vet eller har samma ska bygga en våning till i mitt hus
 
Det är nog läge att antingen byta hela fasaden eller att ha olika fasad på våningarna.
 
Tack Anna jag har aluminium plåt nuförtiden fins inte liknad så vad råder du för typ av fasadplåt !
 
Jag letade samma för några år sedan men gul. Finns inte stt hitta och sen bytte vi till trä...
 
S Shkelzen Hakorja skrev:
Tack Anna jag har aluminium plåt nuförtiden fins inte liknad så vad råder du för typ av fasadplåt !
Det var precis det jag menade, du får byta till något annat, antingen på hela kåken, eller ha kvar plåten nere och ha något annat på utbyggnaden. Det där är ju inte orginalbeklädnaden ändå, så kanske dags att återställa huset när du ändå bygger om. Med lite tur sitter det en riktigt fin träfasad under plåten.
 
  • Gilla
Shkelzen Hakorja
  • Laddar…
Tråkigt om det inte verkar gå att få tag på aluminiumplåten. Jag har själv aluminiumplåttak från 46. Blåster det inte av så gissar jag att det kommer hålla i en väldans massa år till. Är väl näst intill ett evighetsmaterial. Men skulle en plåt bli skadad är jag rädd att inte den profilen finns kvar heller.
 
  • Gilla
Shkelzen Hakorja
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.