Okej. För jag har aldrig behövt slå på någon eftervärmer innan. Provade igår med då fick jag felkod på överhättning.
Men som sagt aldrig behövt ändra något innan.
 
J jonaslatt skrev:
Okej. För jag har aldrig behövt slå på någon eftervärmer innan. Provade igår med då fick jag felkod på överhättning.
Men som sagt aldrig behövt ändra något innan.
Låter som den inte är inkopplad fysiskt.
Det är ett annat fel som det finns svar på här i forumet när man byter håll på aggregatet.
Men börja med huvudsakliga felet.:D
 
@
J jonaslatt skrev:
Har pratat med supporten tyvärr ingen lösning. En fråga vet någon vad 52 % innebär?
Längst upp till vänster.

Ändras hela tiden.
Är eftervärmaren på? Den kanske stänger av pga att til luften blir för kall....
 
@ @ndreas skrev:
Är eftervärmaren på? Den kanske stänger av pga att til luften blir för kall....
Inte på nu
Österberg support bad mig prova slå på den men hjälpte ej.
 
@
J jonaslatt skrev:
Inte på nu
Österberg support bad mig prova slå på den men hjälpte ej.
Prova att återställa inställningarna. Det har löst många problem för mig. Men låt sedan eftervärmaren vara på. Enligt displayen så är luften så kall att det är rimligt att systemet stänger av sig...
 
Hur pass mycket måste jag ställa in efter?
 
Prata med supporten igen. Han trodde det berodde på att eftervärmaren måste va på.
Dock har jag aldrig haft på den under mina 5år. Så jag har svårt att tro det.

Jag fota mina menyer.
Någon som ser något konstigt.?
Så fort jag slår på eftervärme el tar det 10 min. Sen så varnar den för överhättning .
Thermostat display showing the text "Reglertyp - Konstant tilluft", indicating a constant air supply setting.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Digital termostat visar tilluftstemperatur med min 17°C och max 25°C.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Digital termostat visar menyn för eftervärme med inställningarna "El: På", "Värmen: Av", "Afterblow: Av".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Termostat visar temperaturinställning på 20 grader Celsius.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fjärrkontroll med display som visar meny för ventilationssystem, tilluft och frånluft rpm värden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handhållen digital display för värmereglering som visar temperatur 9°C och datum/tid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handhållet display för värmesystem som visar temperaturinställningar och ikoner för batteristatus och eftervärme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Överhettningen beror på att det inte finns nog med luftflöde över patronen, stannar en fläkt så kan det bli bra varmt och då löses värmaren. ut Verkar vara automatisk återställning kanske.
 
@
J jonaslatt skrev:
Prata med supporten igen. Han trodde det berodde på att eftervärmaren måste va på.
Dock har jag aldrig haft på den under mina 5år. Så jag har svårt att tro det.

Jag fota mina menyer.
Någon som ser något konstigt.?
Så fort jag slår på eftervärme el tar det 10 min. Sen så varnar den för överhättning .
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Privat att återställa inställningarna än?
 
Vet faktiskt inte vart man gör detta. Och vad jag måste göra efter? Ställa in varvtal mm?
 
Tilluften är ställd till 17-26 och du har nio grader in i huset? Kan man ändra tilluftgränserna? Har du bara 15 grader i huset?
 
C Chrlen skrev:
Tilluften är ställd till 17-26 och du har nio grader in i huset? Kan man ändra tilluftgränserna? Har du bara 15 grader i huset?
Precis. Nu när du säger det så e det ju konstigt. Jag har 22 grader i huset.
Då borde ju egentligen blåsa ut 22 från huset.
 
fel på tempgivaren kanske?
 
Vet någon hur det funkar om man resettar allt?
Jag hade en firma här som ställde in allt efter att jag hade monterar upp allt...

Trummorna i taket är ju samma ändå om jag resettar men just varvtal mm. Hur ska man veta vad det ska stå på?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.