Har fått regnbågsfärgad missfärgning på en av kokzonerna på en Bosch-spis (glaskeramikhäll) som köptes för ca 10 månader sedan. Har varit supernoggrann och rengjort hällen dagligen med hällrengöring. Har försökt polera intensivt med kökssvamp (utan slipmedel) och hällrengöring men det går inte bort. Måste ha blivit någon kemisk reaktion med kastrullen (som är av rostfritt stål).
Något tips på hur man ska få bort det?
 
  • Regnbågsfärgad missfärgning på kokzon av en glaskeramikhäll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
H Höganäsforever skrev:
Har fått regnbågsfärgad missfärgning på en av kokzonerna på en Bosch-spis (glaskeramikhäll) som köptes för ca 10 månader sedan. Har varit supernoggrann och rengjort hällen dagligen med hällrengöring. Har försökt polera intensivt med kökssvamp (utan slipmedel) och hällrengöring men det går inte bort. Måste ha blivit någon kemisk reaktion med kastrullen (som är av rostfritt stål).
Något tips på hur man ska få bort det?
electrolux toprens
 
  • Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Du kan säkert få bort det men, ursäkta att jag frågar, varför? En häll är ju tänkt att laga mat på och den kommer att missfärgas. Du skriver att du gjort rent den dagligen, låter helt absurt för mig. Dammtorkar du alla möbler dagligen också?
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Du kan säkert få bort det men, ursäkta att jag frågar, varför? En häll är ju tänkt att laga mat på och den kommer att missfärgas. Du skriver att du gjort rent den dagligen, låter helt absurt för mig. Dammtorkar du alla möbler dagligen också?
Snuskpelle!
 
Düsseldorff
H Höganäsforever skrev:
Snuskpelle!
Ursäkta, va?

Jag får väl kontra bäst jag kan då med "rigida renlighetsivrare".
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Ursäkta, va?
Tack för idag. Bespara mig fler inlägg nu är du snäll.
 
Düsseldorff
H Höganäsforever skrev:
Tack för idag. Bespara mig fler inlägg nu är du snäll.
Jag tror att du har missuppfattat hur ett internetforum fungerar. Och en häll, för den delen.
 
  • Gilla
whak och 1 till
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
electrolux toprens
Har nu långt om länge skaffat Toprens eller "Vitro Care" som produkten heter. Tyvärr hjälpte det inte. Får kontakta försäljningsstället och höra med dem om det är en garantigrej.
 
A
H Höganäsforever skrev:
Har nu långt om länge skaffat Toprens eller "Vitro Care" som produkten heter. Tyvärr hjälpte det inte. Får kontakta försäljningsstället och höra med dem om det är en garantigrej.
jag har inte sett eller använt vitro care så jag vet inte om det har samma egenskaper som toprens jag skall skaffa en flaska och jämföra. jag kan misstänka att namnbytet medförde innehållsbyte oxå...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.