K
Het ett hus från tidigt 1900-tal, det hade en kallfarstu när jag köpte det, gjorde om lite inne och när kallutrymmet blev varmt så märker jag att taket ej är isolerat alls, finns en liten krypvind längst upp, där jag jag nu isolerat, men en del av takytan är oisolerad. En annan miss är att jag satte luftvärmepumpen i denna farstu i bottenvåning, så värmen stiger och nu blir det den varmaste delen av huset. Snön på taket smälter fort och det samlas väldigt mycket is i hörnen och stuprännorna. Funderar på om man kan isolera taket med frigolit inifrån? Sitter gammal pärlspont i innertaket nu. Att ta bort plåten utifrån är för stort projekt just nu. Ute efter en snabb nödlösning, får riva och göra det riktigt senare. River jag taket så uppstår nya problem...

Ritning som visar delvis isolerat tak i ett äldre hus med angivningar av isolerade och oisolerade områden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Düsseldorff
Flytta pumpen. Den ska inte vara där. Sen kan vi fundera på ytterligare manövrar.
 
K
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Flytta pumpen. Den ska inte vara där. Sen kan vi fundera på ytterligare manövrar.
Ringde en installatör, men dom ville inte flytta en gammal pump, ville bara montera en ny. Hade lite otur när jag tänkte där, när jag satte dit pumpen..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.