Köpt lite nya köksstolar och skulle behöva fötter med filt för att inte fördärva golvet.

ukbf-1.jpg

Stolsbenen har en utvändig diameter av ca 10 mm. Tips på var man kan hitta detta mottages Tacksamt!!
Svarta eller transparenta vore önskvärt, men just nu tar jag vad som helst för att spara golvet!
 
Är det så att du köpt stolar som saknar plastplupparna längst ner, eller vad menar du?

Filten (med klister på ena sidan) hittar du nästan överallt: Clas Ohlsson, Åhléns, IKEA, ICA etc. Men den är oftas vit eller ljusgrå.

Eller är det så att de plastpluppar du har längst ner på dina nya stolar inte är plana? Så du behöver en annan slags plupp? Säljer inte ex. Svenska Hem och Mio detta isf? Och så kan du klistra dit filten själv.
 
En annan sak jag kom att tänka på är ifall rörbenen är lite snedställda. Det borde de vara på en stol. För isåfall så lämpar det sig bäst med en plast/gummifot som är rundad.
 
Plastplupparna finns, men är av hård plats utan filt som gärna gör spår i golvet. Har testat att klibba på möbeltassar, men de sitter dåligt på den lilla ytan så jag skulle vilja ha tag på nya pluppar med fabriksmonterade/integrerade pluppar som inte lossnar som möbeltassarna gör.
 
Rikard_Ahlin

Titta vad jag sprang på! Det du söker!
http://217.10.107.42/ackurat/Servlet

Klicka på Produkter och sedan på För runda rör, hål..

De hat tom vinklade! som kanske skulle passa om dina inte står 90 grader mot golvet.
 
haha,

nu såg jag var din bild var tagen ifrån (ackurat). Kan du inte höra med dem om återförsäljare?
info@ackurat.se
 
Finns det du söker inte på theofils så tvivlar jag på att det finns...:)

De har allt inom beslag m.m.

Theofils Beslag
 
Skulle vara kul om det fanns någon som testat dessa plastpluppar med fast monterade filttassar... efter att försökt få vanliga tassar med klister att sitta fast (de vandrar upp på benet på stolen) har vi gett upp och köpt matta istället...

/FlitigaLisa
 
FlitigaLisa skrev:
Skulle vara kul om det fanns någon som testat dessa plastpluppar med fast monterade filttassar... efter att försökt få vanliga tassar med klister att sitta fast (de vandrar upp på benet på stolen) har vi gett upp och köpt matta istället...

/FlitigaLisa
Kanske ett bättre kontaktlim skulle funka? Har faktiskt inte testat själv.
 
Det har jag testat... det funkade inte!

/FlitigaLisa
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.