Jag tänker bygga om en ladugård och utnyttja den som en extrayta för för diverse aktiviteter, göra ett loft med sovrum och ateljé. Mina funderingar är om jag ska vinterisolera eller göra en enklare isolering? Vinterisolering skulle innebära att bygga blindbotten och isolera golvet och mer jobb.
 
surris
B Bogöran Berglund skrev:
Jag tänker bygga om en ladugård och utnyttja den som en extrayta för för diverse aktiviteter, göra ett loft med sovrum och ateljé. Mina funderingar är om jag ska vinterisolera eller göra en enklare isolering? Vinterisolering skulle innebära att bygga blindbotten och isolera golvet och mer jobb.
Det kan nog du bara svara på just nu, det beror helt och hållet på hur du kommer använda den och vad du menar med "enklare isolering". Ska du ha sovrum där så kanske man inte vill frysa arslet av sig iaf :p
 
Jag skulle vinterisolerat, eller rättare sagt så skulle jag försöka hitta en mellanväg med hänsyn till kostnad och nytta. Det är ju inte tal om att nå upp till åretrunt standard i ett vanligt hus, snarare handlar det väl om att kunna hålla huset torrt och de använda ytorna runt 10c för att snabbt komma upp i behaglig temperatur vid behov. Sommarstugestandard räcker nog gott och väl.
 
  • Gilla
Bogöran Berglund
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.