hoffret hoffret skrev:
Ni som har installerat Wiser-produkter, är ni nöjda? Hur ser era system ut? Vad har ni gjort för smarta lösningar?

Jag är i full gång med mitt husbygge och har snöat ion mig på Wisersystemet, mest för att det är Zigbee (vilket jag tror är det mest framtidssäkra protokollet) och att Schneider är en riktig jätte till bolag, känns tryggt!
Hej
Intallerade Wiser när jag byggde ut och är nöjd med både app, knappar och puckar.
har inget stort system men styr uterum, utebelysning samt dimmer i badrumet,
Anvärnder bara Wiser appen och har inte kopplat ihop det med google home eller Alexa så där kan jag inte uttala mig.
Valde wiser före Plejd pga Zigbee

// Daniel
 
  • Gilla
hoffret
  • Laddar…
Då har vi precis samma tänk, Zigbee känns som ”The Protocol” jämfört med de andra på marknaden!

Ska uppdatera i den här tråden när jag börjat köpa på mig produkterna
 
Kan meddela att idag lanserades Wisers utomhuskamera i Sverige, verkar även vara på g med Wiser ir som finns på youtube då man länkar till den från svenska Schneider.
 
  • Informationsblad för Wiser IR Converter med produktbeskrivning och tekniska specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
W
Har satt in typ 20 Wiser puckar i min kåk och flera fungerar skitdåligt… nån flimrar, nån tänds efter typ 40 sekunder och nån annan 10 sekunder… en tänds förs men går snabbt ner på typ halv effekt….
 
W wangefors skrev:
Har satt in typ 20 Wiser puckar i min kåk och flera fungerar skitdåligt… nån flimrar, nån tänds efter typ 40 sekunder och nån annan 10 sekunder… en tänds förs men går snabbt ner på typ halv effekt….
Är det nya eller gamla generationen?

Jag har ett gäng av gamla generationen som uppför sig lika illa.
 
W
D droidekas skrev:
Är det nya eller gamla generationen?

Jag har ett gäng av gamla generationen som uppför sig lika illa.
Installation av Schneider dimmer med synliga elektriska kablar och väggfäste.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nya versionen alltså, har själv bara gamla versionen men i zigbee-läge och strular inte.

dock bara två än så länge, men har fler av samma version som ska in i väggarna så småningom..
 
W
Jag kommer reklamera. Hade alla varit likadana så kanske det vore något fel i huset. Tråkigt att det är så många och att flera sitter på 3,6m i takdosa
 
Jag monterade ett helt hus förra månaden. Satte in gatewayn (som man måste ha för inställningar) , ingen fiber i huset än dvs måste har två telefoner, en att dela internet och en till appen.
Döm av min förvåning när jag måste trycka på varje puck för att komma in i installationsläge....
Blev inte jätteimpad installationstiden är ca 50% längre än plejd.
pucken bygger också 5mm mer än plejden.
Support och servicen är dock topp på schnider
Fattar inte riktigt med brandvarnare och radiatortermostat, det har man väl i larmet resp i värmepumpen?
 
W
K kanonkula skrev:
Jag monterade ett helt hus förra månaden. Satte in gatewayn (som man måste ha för inställningar) , ingen fiber i huset än dvs måste har två telefoner, en att dela internet och en till appen.
Döm av min förvåning när jag måste trycka på varje puck för att komma in i installationsläge....
Blev inte jätteimpad installationstiden är ca 50% längre än plejd.
pucken bygger också 5mm mer än plejden.
Support och servicen är dock topp på schnider
Fattar inte riktigt med brandvarnare och radiatortermostat, det har man väl i larmet resp i värmepumpen?

Ja verkligen kasst att man måste programmera innan! Öppna varje dosa en gång till…
 
W wangefors skrev:
Ja verkligen kasst att man måste programmera innan! Öppna varje dosa en gång till…
K kanonkula skrev:
Jag monterade ett helt hus förra månaden. Satte in gatewayn (som man måste ha för inställningar) , ingen fiber i huset än dvs måste har två telefoner, en att dela internet och en till appen.
Döm av min förvåning när jag måste trycka på varje puck för att komma in i installationsläge....
Blev inte jätteimpad installationstiden är ca 50% längre än plejd.
pucken bygger också 5mm mer än plejden.
Support och servicen är dock topp på schnider
Fattar inte riktigt med brandvarnare och radiatortermostat, det har man väl i larmet resp i värmepumpen?
När du har pucken monterad så räcker de ju att trycka lite snabbt tre gånger på strömbrytaren. Gjorde så själv när jag bytte från bluetooth till zigbee på grejerna när jag fick nya versionen av gateway.
 
  • Gilla
Victor Lundgren och 1 till
  • Laddar…
W
R Ro36 skrev:
När du har pucken monterad så räcker de ju att trycka lite snabbt tre gånger på strömbrytaren. Gjorde så själv när jag bytte från bluetooth till zigbee på grejerna när jag fick nya versionen av gateway.
R Ro36 skrev:
När du har pucken monterad så räcker de ju att trycka lite snabbt tre gånger på strömbrytaren. Gjorde så själv när jag bytte från bluetooth till zigbee på grejerna när jag fick nya versionen av gateway.
Jo så är det, men jag byggde nytt och hade som dom flesta byggel och inget internet. Finlir med programmering och sånt brukar komma sist av allt…
 
W
R Ro36 skrev:
När du har pucken monterad så räcker de ju att trycka lite snabbt tre gånger på strömbrytaren. Gjorde så själv när jag bytte från bluetooth till zigbee på grejerna när jag fick nya versionen av gateway.

Satan i gatan vad jag har slösat tid!!!!
Trodde man måste öppna varje dosa och trycka på setup!!
 
  • Gilla
haggle
  • Laddar…
W wangefors skrev:
Satan i gatan vad jag har slösat tid!!!!
Trodde man måste öppna varje dosa och trycka på setup!!
sorry för de..
 
R Ro36 skrev:
När du har pucken monterad så räcker de ju att trycka lite snabbt tre gånger på strömbrytaren. Gjorde så själv när jag bytte från bluetooth till zigbee på grejerna när jag fick nya versionen av gateway.
Va i hel...
Tillochmed deras support sa till mig att öppna doserna..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.