ja är det samma kvalitet idag som det var för eller har blivit sämre vad tycker den samlade expertisen ?

var in på ikea i helgen köpt mig en soffa och när jag går runt och klämmer på alla möjliga möbler så får jag känslan att det var bättre kvalitet för är det nåt jag inbillar mig
 
Har köpt en del nya Ikea möbler senaste året.
Min känsla är att kvaliteten har blivit bättre.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Mitt intryck är att kvaliteten varierar. Ibland bra och ibland sämre. Har någon möbel fått för mycket klagomål skärper de antagligen kraven på tillverkaren så möbeln blir bättre och kan någon möbel, som tidigare haft hög kvalitet, tillverkas billigare utan alltför stora kvalitetsförsämringar gör man det.

Det som retar mig mest med Ikea är att det ganska ofta inte går att ersätta t.ex en skadad kökslucka eller skaffa en likadan fåtölj man har sen tidigare, pga att produkten utgått.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
A
Soffor är en sån sak som IKEA kan vara grymma på när de vill. Man får visserligen gå upp lite i pris, men de överstiger med lätthet andra butikers vardagssoffor i kvalitet tycker jag. Jag hade en soffa från stockholmserien från -90 talet, lätt den skonaste soffa jag ägt. Ångrar egentligen att jag till sist slängde den, den hade varit värd att klä om.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
1700 serien den var kvalitet och har fått samlarvärde idag

tillbaka till soffan så som barn hade vi aldrig ikea soffor i hemmet men mycket annat från ikea dom sa då att allt är bra på ikea förutom sofforna

så det här min första soffa från ikea dok inte till vardagsrummet för där står en soffa från bolia
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Ångrar bittert att jag inte köpte ngt från 1700-talsserien. Fanns många fina möbler. När jag flyttade hemifrån hade jag en Klippan bäddsoffa. Den var helt omöjlig att både sitta i och sova i. Den ville påbörja bäddning när man satt i den, så att man liksom gled ut på golvet:crysmile:
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.