Hej alla,

En icke så kunnig kille här som precis flyttat in till min första lägenhet.
I min lägenhet så ser hallen ut enligt bifogad bild, det är betongvägg. Tror ni att det går att måla över 2 lager färg för att få till en mer slätt vägg? Eller kommer jag behöva spackla eller använda renoveringstapet för att lösa det?

Tack för hjälp i förhand!
 
  • Ojämn betongvägg med synlig textur i en lägenhets hall, behov av renovering diskuteras.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
talheiman talheiman skrev:
Hej alla,

En icke så kunnig kille här som precis flyttat in till min första lägenhet.
I min lägenhet så ser hallen ut enligt bifogad bild, det är betongvägg. Tror ni att det går att måla över 2 lager färg för att få till en mer slätt vägg? Eller kommer jag behöva spackla eller använda renoveringstapet för att lösa det?

Tack för hjälp i förhand!
Välkommen till forumet!
Spackel eller renoveringstapet är det som gäller om du vill få till en slät vägg.
 
T Tompafix skrev:
Välkommen till forumet!
Spackel eller renoveringstapet är det som gäller om du vill få till en slät vägg.
Hej Tompafix,

Tack för svaret, vet du om det räcker att jag tvättar väggen och sedan lima på renoveringstapeten eller behöver något mer göras?
 
talheiman talheiman skrev:
Hej Tompafix,

Tack för svaret, vet du om det räcker att jag tvättar väggen och sedan lima på renoveringstapeten eller behöver något mer göras?
Jag hade bara tvättat väggen om den var flottig eller väldigt smutsig. En renoveringstapet döljer mönstret i glasfibertapeten men sväljer inga stora skavanker. Dessa behöver slätas ut med lite spackel. Snåla inte på limmet då detta hjälper till att släta ut.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.