Mikael_L
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Är du säker på det. Har för mig det inte gällde småföretag men får kolla upp det.
Kolla 5 kap. 20 § årsredovisningslagen.

[/ OT]
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Kortbetalning saknas !!
Det är nog med i Svenskarna och 1900-talets nymodigheter. En för tråden förvisso bättre passande undersökning.
 
hsd hsd skrev:
Falska slinker igenom gång på gång
Säkert, men sker det oftare än förr?
 
hsd
Rapporter i media indikerar det, och jag är inte säker på att jag skulle kunna se om det är falska
 
Förr tänkte man på Toyota när det vid sällsynta tillfällen diskuterades Corona. Idag är den bilen både bortglömd och bortrostad.
Grön Toyota Corona sedan och kombi parkerade på kullersten, nostalgi för historisk bilmodell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
richardtenggren
Folk som kunde backa med släp… säger jag efter varit på återvinningen :p
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 6 till
  • Laddar…
P
R Rkarlsson skrev:
Och fimpen lägger du i fickan?
Eftersom jag inte är rökare så har jag aldrig funderat på det, men det kanske går?
En fimp består väl av lite aska, papper och tobak så den bryts väl ner av naturen, annars?
 
P
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Svenskarna och Internet, 26 oktober 2021
[länk]

[bild] [bild]
Den andra grafen fick mig att inse att jag inte brukar komma ihåg vilken betalningstjänst jag har använt när jag har gjort en betalning på internet. Det enda viktiga för mig är att aldrig använda Klarna.
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
hsd
Plast i filtret på ciggisfimpen
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
P
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Kom på jag känner en som gått från Enman till 250 anställda. Så helt ovanligt är det inte
En är väl ganska ovanligt, med tanke på hur många företag det finns? ;)
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Plast i filtret på ciggisfimpen
Och tillbaka till tråden: Det är lite före min tid, men tillverkaren Kent kom på 1950-talet på bättre tankar vad gällde cigaretter och cancer, och införde filter för att göra sina cigaretter hälsosammare.

Man valde asbest-typen crocidolite...

9cwnuyr0axk51.jpg

Denna asbest-typ har de finaste fibrerna (vilket gör den bra som filter) men också gör den till den farligaste vad gäller risker.

Så, alla "förbättringar" är inte till det bättre, och allt var inte bättre förr. ;)
 
  • Ledsen
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
P
hsd hsd skrev:
Plast i filtret på ciggisfimpen
Visst ja, det finns visst cigaretter med filter.
 
P pmd skrev:
En är väl ganska ovanligt, med tanke på hur många företag det finns? ;)
Fast jag är bara en av 10 miljoner som potentiellt kan känna någon ;)

Nej inte är det många inte. Svårt när politiker och väljare ser entreprenören som ondskan själv. I USA betraktas de som superhjältar.
 
  • Gilla
videopac
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Folk som kunde backa med släp… säger jag efter varit på återvinningen :p
Borde banne mig ingå i körkortsprovet…
 
  • Gilla
Krilleman och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Eftersom jag inte är rökare så har jag aldrig funderat på det, men det kanske går?
En fimp består väl av lite aska, papper och tobak så den bryts väl ner av naturen, annars?
Fimpen relaterar väl ändå till filtret, inte askan och pappret.
Det tar upp till 5 års tid. Och inte nog med det. Har du otur så sätter du fyr på något på sommaren, annars riskerar du väl djur som provar att tugga i sig det.

Så köp ett askfat om du ska börja röka i bilen =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.