Jag är trött på att ha mesh-enheter i fönsterkarmar, på golvet osv med en massa nätadaptersladdar.

Söker med ljus och lykta efter mesh-enheter som kan vägg- eller takmonteras och drivas direkt på 230v. En optimal variant skulle vara en enhet som kan monteras utanpå en kopplingsdosa eller en takdosa.

Vet att det finns enheter man kan sätta i vägguttag, men dom är oftast så stora att dom blockerar hela uttaget.

Någon som har tips?
 
Ubiquiti system men det är ju förvisso PoE då... Netgear Orbi har en som kan hängas på väggen som egentligen är för utomhusbruk (men fungerar förstås bra inne) men det kräver då först en Orbi "bas" (som du kan ställa i en garderob eller nåt).

Eero och Tp-Link Deco har väl också väggmontering...

Istället för ljus och lykta, testa Google... ;)
 
  • Gilla
MoggePogge
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Ubiquiti system men det är ju förvisso PoE då... Netgear Orbi har en som kan hängas på väggen som egentligen är för utomhusbruk (men fungerar förstås bra inne) men det kräver då först en Orbi "bas" (som du kan ställa i en garderob eller nåt).

Eero och Tp-Link Deco har väl också väggmontering...

Istället för ljus och lykta, testa Google... ;)
Tack för tips, men dom alternativen kräver antingen nätverkskabel eller (elnäts-)nätadapter. Kablar är just det jag vill ha mindre av.

Och jodå, jag har testat Google men just det jag letar efter verkar inte finnas. Funderar nu istället på en lösning med 1-vägs eluttag på kopplingdosorna och diskreta plugin-noder utan lampor (om det nu finns).
 
Jag tror inte att du kommer att hitta vad du söker då tyvärr. Sorry, missförstod ditt första inlägg...

Det "osynligaste" du kan fixa är troligen Ubiquiti men då kräver det ju som sagt att du drar nätverkskabel.

Vad jag gjort är att jag placerat AP's i skåp och garderober. Eldosor eller uttag finns ju lite här och var och jag har dragit in eluttag högst upp i något skåp/garderob samt i hallen där AP'na står. Allt blink och fula kablar gömt på så sätt... Kanske ett alternativ?
 
  • Gilla
MoggePogge
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.