Hejsan!

Vi har nu fått hem vår trädgårdsdesigners första skiss. Jätte spännande och jätte fint! Vore dock tacksam för synpunkter på ritningen. vad tycker DU?

kolla in länken:

Trädgård

Taksam för ALLA synpunkter...

// Snäckan
 
Mycket bra! Passar jättefint till huset. Lite herrgårdskänsla precis som huset. Kanonfint!
 
Jag kan inte annat än att hålla med. Läste inte...vad är det för färg på huset och tema på rabatterna?
 
Pesco skrev:
Jag kan inte annat än att hålla med. Läste inte...vad är det för färg på huset och tema på rabatterna?
Hej,

huset är ljusgrönt.... många bilder på hemsidan. Det tema vi har för trädgården är att stilen ska vara nationalromantisk.

Vi är i skedet att planera en struktur i trädgården, planen för rabatterna kommer i ett senare skede.

Men vad tycker ni?

Det vi har synpunkter på är:

- Entrén skulle vi vilja ha något längre, så man inte behöver ha så många steg i början.

- Vi skulle vilja ta bort gräsplätten vid garaget och ersätta den med grus.

- Vi vill byta plats på lekstuga och växthus.

- Vi är tveksam till att öppna upp verandan och bygga 2 trappor på gavlarna. Är oroliga för att det blir en passage och att vi inte kan sitta där.

- grusgångarna är något för breda.

Eller?

// Snäckan
 
Får man fråga ungefär hur mycket det kostade att få trädgården planerad??
 
hej
jag funderar på var ni hatr tänkt att sitta och njuta av trekaffet sommartid eller den sista kvällssolen i okober ... finns det planerat en sittplats i västerläge? På gräset? Jag tycker det ser fint ut!
mvh fialotta
 
matbr107 skrev:
Får man fråga ungefär hur mycket det kostade att få trädgården planerad??
Det beror på hur stor tomten är.

Vår designer kom kostnadsfritt och lyssnade till våra önskemål, seddan skickade han en offert.

Det var MYCKET billigare än vad vi väntat oss.

// Snäckan
 
fialottabus skrev:
hej
jag funderar på var ni hatr tänkt att sitta och njuta av trekaffet sommartid eller den sista kvällssolen i okober ... finns det planerat en sittplats i västerläge? På gräset? Jag tycker det ser fint ut!
mvh fialotta
tre-kaffet kan avnjutas på fler ställen:
Verandan på baksidan, södra delen av altanen i öster (sol fram till fem), samt framför köksfönstret (NO)

Att sitta just i väster är inte intressant då det är enda delen av trädgården som det är insyn på.
(insyn från infarten )

// Snäckan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.