Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P
J JBa skrev:
Jag har genomgången infektion 7 veckor innan första sprutan och sen en andra spruta 8 veckor efter det. Jäklar i mig vilket skydd jag lär ha då jag redan tagit "dos 3" och "dos 4" iom mina vaccinsprutor.

Ni som orkar gräva, finns det studier på effekten av den kombinationen och hur länge jag kan slippa ta mer vaccin och ändå få behålla mitt svenska vaccinationspass?
Du behöver kanske inte ens vara vaccinerad för att få ett svenskt "vaccinpass".
https://www.ehalsomyndigheten.se/covidbevis/
Jag tror det är stor chans att det vaccinpass som ska införas kommer att baseras på covidbeviset, men det återstår förstås att se. Det svenska vaccinpasset ska ju införas av svenska politiker …
 
P
J Jonobe skrev:
Ref 43 är också fel. Myokardit har definitivt inte en mortalitet på 20%, artikeln beskriver en ovanligt svår form av myokardit.
Ni som kan det här (främst du och Kristina) kan väl påpeka det på Wikipediaartikelns diskussionssida så kanske någon rättar.
Eller kanske ännu hellre rätta själva.
 
Redigerat:
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
C Chrillechrill skrev:
Kalla det vad man vill, det är ju fortfarande inte bra. Man kan ju verkligen tycka att det är konstigt att till exempel youtube specificerar i sina användarvillkor att man inte får diskutera behandling av covid med exempelvis ivermectin. Det blir oerhört märkligt när ett media blockerar läkare när de på ett sakligt och informerande sätt utför det som de brinner för, att försöka rädda liv.
Det är upp till Google att bestämma villkoren för användning av Youtube. Att de har dessa villkor är antagligen för att inte så många lättlurade människor ska sprida irrläror vidare till andra lättlurade människor.

Du får väl starta en egen videotjänst där man fritt får sprida desinformation?
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
P
Nissens Nissens skrev:
Ingen hade börjat knarka om de vetat att de skulle bli beroende, svårt sjuka och kanske dö och dessförinnan förstört sitt och kanske andras liv.
Det finns rätt många som konsumerar alkohol utan att vara alkoholister och det finns många som konsumerar andra droger utan att bli beroende. Man bör f.ö. inte klumpa ihop all narkotika eftersom det skiljer en hel del i effekter och beroenderisk. Narkotikaklassning är en politisk åtgärd och är inte baserad på en gemensam egenskap hos alla substanser som är så klassade.

Det finns olika stor disposition hos olika människor att bli alkoholist eller drogberoende, så man kan mycket väl bli beroende utan att välja det. Ungefär som det finns olika disposition hos olika människor att bli allvarligt sjuka eller dö av en covid-19-infektion.

Att vaccinera sig mot alkoholism tror jag dock inte är möjligt. Än.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
P
G GVR4 skrev:
På vilket sätt skyddar ett covidbevis gruppen du nämner? :thinking:
De slipper umgås med folk som de riskerar att bli smittade av utan att vara tvingade att hålla sig hemma.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
De ovanliga biverkningarna hittar man allt som oftast genom kliniska försök. Så går det till med all vaccinutveckling.
Ja. Men den pågår normalt flera år. Studien på dagens vacciner avslutas ju inte förrän 2023.. Dessutom har studierna uteslutit barn, äldre och alla i riskgrupper.
 
P pmd skrev:
De är oftast inte så smittsamma med sina respektive åkommor.
Så då behöver dom ingen vård menar du?
 
P pmd skrev:
De slipper umgås med folk som de riskerar att bli smittade av utan att vara tvingade att hålla sig hemma.
Det är nog större risk att bli smittad av någon som är vaccinerad.. En som är vaccinerad och inte själv blir värst sjuk kan smitta andra utan att kanske inse att han/hon är smittsam.
 
P pmd skrev:
Ett aktuellt, negativt testresultat kan användas för att få ett Covidbevis.
Favorit i repris: [länk]
Det får man väl efter en vaccinering också?
 
P pmd skrev:
Det "överdrivet positiva drevet" är ju baserat på empiri så det är jättelätt att förstå. För den som vill.
Och vem finansierar det då?
 
P pmd skrev:
Va? Marxism lär ju vara en vetenskap, har jag läst … ;)
Kanske det. Jag har inte sett något resultat från någon utvärdering av den forskningen, har du?
 
Nissens Nissens skrev:
Jo, men det är upp till var och en.
Med vissa umbäranden.
 
Nissens
M mickef skrev:
Med vissa umbäranden.
Jo, men så är det med det mesta i livet.
 
BirgitS
C Chrillechrill skrev:
Problemet är ju inte om jag kan läsa om det eller inte. Problemet är ju varför de förbjuder läkare att berätta om sina kliniska upptäckter kring en säker medicin.

Vilken tur för läkemedelsbolagen att de äntligen har kommit fram med en dyr medicin så att de kan tjäna pengar på mer än vaccin. Tur också att det inte finns någon intressekonflikt alls när ett läkemedelsbolag tar fram en positiv studie för sitt egna läkemedel.

Nedan bild från ivmmeta.com, där kan man hitta mycket info kring alla s.k. ”dåliga” ivermectinstudier för den som är intresserad.
Ivermektin (observera svensk stavning) är inte mer säkert än andra läkemedel utan det har biverkningar det också, särskilt med de höga doser som behövs för att få tillräckligt med aktiv substans i luftvägarna.

Kan du inte i stället länka till en stor välgjord dubbelblind studie av Ivermektin utförd på högriskpatienter där biverkningar anges?
En tabell säger ju inte ett skvatt.

Angående Remesivir så finns det ju många studier vid det här laget. Det är dessutom från 2009 så det är inget patent på det längre och tillverkningen sker av flera företag så det blir olika priser beroende på vilket land som köper.

Du har inte med Paxlovid från Pfizer som verkar minska risken för sjukhusvård och död med 89 % och det gäller dessutom högriskpatienter. Paxlovid kommer dessutom att tillverkas som billiga generiska kopior för 95 st låg- och medelinkomstländer.

Ser inte heller till AZD7442 från Astra Zeneca, minskar risken för symtom med 83 % och risken för allvarlig sjukdom och död med 88 %. Gäller endast personer som inte kan få skydd av vaccin (alltså urdåligt immunsystem).

Även Merck har öppnat för billiga generiska kopior av Molnupiravir.

Jag lovar dig att det vore väldigt dumt av ett läkemedelsbolag att ta fram en förskönande studie för när det sen visar sig att den var falsk när läkemedlet börjar användas så är det lika bra för företaget att gå i konkurs för det kommer inte längre att få sälja något nytt.

Tillägg: Faktaunderlaget är i stor utsträckning SVT:s liveflöde under de senaste tre dagarna, vilket i sin tur ofta hämtas från TT.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
H Huspappan skrev:
[bild]
;);)

Här är underlaget: [länk]
Och där kan man ju då läsa att din bild i inlägg #8902 är missvisande eftersom det handlar om ett förslag om att släppa 500 sidor per månad och inte alltihop i ett svep 2076.
The FDA has proposed to produce 500 pages per month
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.