Gammal Philips Spacecube som börjat blixtra,se bild där brännmärke ses.Möjligt laga?
Farsan 97 år så bra om slippa lära sig ny ugn.Finns Space Cube idag?Är det ett dielektriskt mtrl i skyddet som är trasigt?Ersätta med något?
 
Ser ingen bild ? Men städa micron från matrester sen kan du byta Micaplattan så borde det lösa sig :)
 
Tar ej uppladdning, den är ren finns plattan att köpa lätt att byta?
 
Vonelffors Vonelffors skrev:
[länk]
Kolla där om den finns :) måste ha modellnummer.
Men plattan är väldigt enkel att byta
Tack!
 
Försöker med foto på detaljen som ger blixtar.Vad är det och går lätt byta?
 
  • Brännskadad detalj i mikrovågsugn där gnistor uppstår, nära det roterande glasfatet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S sagan1 skrev:
Försöker med foto på detaljen som ger blixtar.Vad är det och går lätt byta?
Är det en masonitplatta som det bränt hål i, inne i ugnen?
 
Som jag sa tidigare.. Micaplattan
 
Redigerat:
Vonelffors Vonelffors skrev:
Som jag sa tidigare.. Micaplattan
Ja fotat typskylt men testar först snikvariant att ta bort skadade området och dela i två bitar och limma fast så att det täcker de rektanguära hålen uppe och nere där jag antar vågledaren mynnar.I övrigt däremellan är det tät plåt.
 
S sagan1 skrev:
ta bort skadade området och dela i två bitar och limma fast så att det täcker de rektanguära hålen uppe och nere där jag antar vågledaren mynnar.
Är du säker på att det är en bra idé med en sådan macgyverlagning på en mikro som blixtrar? Jag hade avstått men jag kanske är en fegis.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Är du säker på att det är en bra idé med en sådan macgyverlagning på en mikro som blixtrar? Jag hade avstått men jag kanske är en fegis.
Om det inte blixtrar är jag nöjd..farsan är 97 år och ont virke förgås ej av lite mikrovågor..
 
S sagan1 skrev:
Om det inte blixtrar är jag nöjd..farsan är 97 år och ont virke förgås ej av lite mikrovågor..
Det är ju inte den enda, köp en ny micro åt farsan.
 
Nu fixad,inga blixtar och värmer utan anmärkning.Kostnad:några ml Karlsons klister..ny platta hade kostat bara 100 kr men tagit lite tid att få hem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.