Milkshaken
kan man börja starta upp poolen igen efter vinterns konservering...
verkligen ett skönt vårtecken att få klä av vinterklädnaden. och ställa sej och fräscha upp den...
Ska inte starta den med klor än, bara starta den för att få igång cirkulationen, och kunna dammsuga den se att allt funkar osv....
 
Sluta skryt! ;-)
Jaha vart bor du då, när kan man komma å bada? :)


*Kastar lystna blickar på min grannes pool som bara står där och ser så skön ut!*
 
Milkshaken skrev:
.....Ska inte starta den med klor än....
Over ca 10 grader i poolen så starter alge-produksjonen så sett igang å sjokklor først som sist.....
 
Milkshaken
Hej bidda. Ja jag ska sätta igång med chockklor nu i helgen som kommer.

Jag har annars kontakt med en poolveteran. Poolbyggare som bor i våra trakter och han menar med den poolen jag har så kan jag lugnt vänta till andra veckan i Maj.,...
Och den kommer ju nästa vecka...:)

Claje: Hehe, småland...:)
Får jag fresta med att jag även håller på och bygger en serveringsvagn, den inrymmer 1 st kylskåp, 1 st, glasställ, skärbräde för citronen, handduk, kniv och allt som behövs för en svalkande stund i vår och sommarsolen...:)
 
Milkshaken skrev:
Claje: Hehe, småland...:)
Får jag fresta med att jag även håller på och bygger en serveringsvagn, den inrymmer 1 st kylskåp, 1 st, glasställ, skärbräde för citronen, handduk, kniv och allt som behövs för en svalkande stund i vår och sommarsolen...:)
Bilder kommer hoppas jag! :p
 
Milkshaken
ja det gör det kan lägga upp lite bilder från mobilen som visar svetsning, och riktning..
Kommer senare med det färdiga resultatet.
Har fått lagt det åt sidan några dagar då vi fått en mindre vattenskada i huset. men ska snart ta upp jobbet igen..
 
Milkshaken
Pinnsvets..:)
 
  • 20070407027.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20070407031.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20070407030.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Milkshaken
Måtten är 120X80X60.. Ska stå på ca 10 cm höga hjul.
 
Milkshaken
Igår var det premiärdopp..... Fast serveringsvagnen är inte färdig än, fick lägga den åt sidan lite.....
men 18 gr i vattnet var nog för att hoppa i.....:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.