Hej,

Har börjat bredspackla väggarna i hallen, då jag inte är allt för produktiv så har knappen till taklampan saknats ett tag. Skulle igår på kvällen lätta på trycket, hade lite mörkt i hallen så var tvungen att tända lampknappen för att se något. När jag klickade på knapphelvetet (som jag gjort i typ två månader) så fick jag en stöt, stöten är skitsamma men därefter fungerar inte lampan i hallen även fast jag bytt självaste glödlampan.

Hur som helst vad är det som kan ha hänt (bifogar lite bilder nedan) skulle jag gärna få förslag på vad jag kan göra… Ni behöver inte kommentera hur dum jag var som lämnade lampknappen öppen …
 
  • Öppet elskåp med säkringar och en ansluten etikett som listar olika grupper och områden för el-fördelningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En öppen strömbrytare utan knapp, monterad på en nyspacklad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppet elskåp med säkringar och en etikett för "Stockholms El-Byggen", bredspacklade väggar syns i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Magnus E K
Framgår inte av bilderna men gissar att en anslutning lossat och ligger emot metallramen istället. Bryt strömmen (vrid svarta ratten till Off), skruva bort strömbrytaren och kolla hur det ser ut bakom.
 
  • Gilla
Vickevoff
  • Laddar…
Fungerar allt annat, jordfelsbrytaren ser inte ut att ha löst, inte heller någon säkring, då finns det bara något kvar.
Sammanträffande att lampan gick sönder, ta en lampa från något ställe som fungerar och prova. En del armaturer får man dra lite extra på lampan för att kontakt i botten ska bli.
 
  • Gilla
Vickevoff
  • Laddar…
Köpte en ny LED-lampa och nu fungerar allt som det ska, tydligen så var lampan jag hade som reserv trasig...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.