Köpt en begagnad meec robotgräsklippare. Den rymmer ibland. Tänkte låta den klippa sista klippningen för i år samtidigt som jag testar den. Den rymmer på en del av gräsmattan som är plan.
 
  • Begagnad MEEC robotgräsklippare på betonggolv med ihoprullad kabel på ovansidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har kollat ohm och den släpper 1 ohm vilket jag förstått är ett bra väde på slingan. Ca 45 m kabel. Funderat på om det är något fel på sensorn som känner av signalen eller något annat som kan va boven. Begagnade saker kan behöva lite omsorg.
 
Redigerat:
gliz gliz skrev:
Har kollat ohm och den släpper 1 ohm vilket jag förstått är ett bra väde på slingan. Ca 45 m kabel. Funderat på om det är något fel på sensorn som känner av signalen eller något annat som kan va boven. Begagnade saker kan behöva lite omsorg.
Flyttat slingan lite. 5-10 cm över marginalen i avstånd i en passage nu. 5-10 cm under marginalen förut. Kan kraftledningen in till huset störa?
 
Hade lyckats korsa signslkabeln under laddstationen nu verkar den inte smita men är på något som heter vilotid. Manualen förklarar inte 100 vad det betyder. Någon som vet hur det funkar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.