Är i gång och renoverar kök och matsal, tänkte först att vi river bort plastmattorna och sedan lägger golvet på träskivorna men när man river bort mattan så blir det ett luddigt lager med nåt juteaktigt kvar som känns omöjligt att få bort, så nu funderar vi på att slita bort allt och få fram det gamla plankgolvet men frågan är då vad man ska lägga på plankgolvet för att få det rakt?
Mvh nybörjare

Ett halvt avlägsnat golv med luddigt lager vid kanten och träplankorna under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Luddigt juteaktigt lager kvar på golvet efter borttagen plastmatta, vid trätröskel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gissar på att det luddiga du har kvar är limmat på tex en massonite som du kan ta bort i större delar och så får du jaga dyckert i dagar sedan :)
Trägolvet kan du jämna av med hyvel efter att du skruvat fast det om det knarrar lite, eller flytspackla eller bygga upp. Beror på hur ojämna dina golv är. Mina är ganska jämna så jag hyvlar, men man får jaga spik noga först
 
  • Gilla
Funkizstrumpan
  • Laddar…
S Svanteman skrev:
Gissar på att det luddiga du har kvar är limmat på tex en massonite som du kan ta bort i större delar och så får du jaga dyckert i dagar sedan :)
Trägolvet kan du jämna av med hyvel efter att du skruvat fast det om det knarrar lite, eller flytspackla eller bygga upp. Beror på hur ojämna dina golv är. Mina är ganska jämna så jag hyvlar, men man får jaga spik noga först
Tack! Vi får riva upp och kika på det det man kan se nu är väldigt ojämnt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.