Behöver sätta lite foder kring dörrar och fönster efter en renovering och tänkte nu investera i en spikpistol. Det handlar inte om så många spikar om året och jag vill helst slippa kompressor. Har batteridrivet blå bosch på det mesta och det var första tanken men av okänd anledning verkar inte den längre gå att köpa.Tacksam för tips!
 
  • Gilla
Hallon18
  • Laddar…
T tombe691 skrev:
Behöver sätta lite foder kring dörrar och fönster efter en renovering och tänkte nu investera i en spikpistol. Det handlar inte om så många spikar om året och jag vill helst slippa kompressor. Har batteridrivet blå bosch på det mesta och det var första tanken men av okänd anledning verkar inte den längre gå att köpa.Tacksam för tips!
Vad är du beredd att betala?
Bosch har en 16G Finish nailer på väg som ser ut att kosta dryga 6000:- utan batterier.
Foder skulle jag valt 18G till dock
 
Ryobi
 
FredrikR FredrikR skrev:
Vad är du beredd att betala?
Bosch har en 16G Finish nailer på väg som ser ut att kosta dryga 6000:- utan batterier.
Foder skulle jag valt 18G till dock
Eftersom jag redan har 6 batterier och tycker om symmetri kan jag tänka mig lägga en bra slant. Även en billig kostar ju en del så lika bra att köpa det man vill ha istället för att kompromissa. Finns det någon info om när dessa kan tänkas komma.
 
  • Gilla
tombe691
  • Laddar…
Instämmer, helt klart 18G för foder.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
För den där spikmängden räcker det med en bra hammare. Går nästan lika fort och blir bättre.
 
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
För den där spikmängden räcker det med en bra hammare. Går nästan lika fort och blir bättre.
En av poängerna med att sätta foder och lister med 18 Ga dyckertpistol är att det blir bättre än med hammare och spik. Iaf om man vill slippa synliga spikskallar.
 
  • Gilla
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
En av poängerna med att sätta foder och lister med 18 Ga dyckertpistol är att det blir bättre än med hammare och spik. Iaf om man vill slippa synliga spikskallar.
Och att du har en hand fri att styra det du skjuter det med. (y)
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Jag har hikoki 18GA samt stomspikpistol, riktigt fina 18V. Suktar dock på bosch nya GA16. Synd att bosch inte har tagit fram ett fullvärdigt koncept ännu. Har haft luftdrivna bosch tidigare men dom försvann från marknaden..
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Jag har hikoki 18GA samt stomspikpistol, riktigt fina 18V. Suktar dock på bosch nya GA16. Synd att bosch inte har tagit fram ett fullvärdigt koncept ännu. Har haft luftdrivna bosch tidigare men dom försvann från marknaden..
Vad jag läste skulle de släppa både 4” och 18G på sikt också. (y)
 
  • Gilla
Fredrik99
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vad jag läste skulle de släppa både 4” och 18G på sikt också. (y)
:cool:jäklar, då kanske man kan helkonvertera till blåa maskiner:crysmile:
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Och att du har en hand fri att styra det du skjuter det med. (y)
Ja, precis, en hand fri att posta inlägg med. Listen håller man med tänderna.
 
  • Haha
  • Gilla
Huzzbutt och 3 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
För den där spikmängden räcker det med en bra hammare. Går nästan lika fort och blir bättre.
Tro mig, jag har försökt, skulle nog behöva en kurs i hur man använder hammaren.. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.