A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det handlar inte om att sova utan att få solljus. Det är idotiskt med UTC+1 då det moderna samhället inte går upp så tidigt.
moderna samhället... Det sover när andra jobbar... Inget modernt med att öppna upp en dörr klockan 10.00 och stänga 15. 00..
 
Maskintok skrev:
moderna samhället... Det sover när andra jobbar... Inget modernt med att öppna upp en dörr klockan 10.00 och stänga 15. 00..
Om man kan göra samma jobb som man förr gjorde 8-17 är det väl mycket modernt. Jag bryr mig egentligen inte supermycket om vintertiden. Men jag och många andra var riktigt förbannade när man snackade om att ändra sommartid till UTC+1. Det betyder ju 1 timme mindre sol på ute serveringen / balkongen / altanen.. Om vi vill köra samma tid årent runt så är det UTC+2 som gäller
 
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om man kan göra samma jobb som man förr gjorde 8-17 är det väl mycket modernt. Jag bryr mig egentligen inte supermycket om vintertiden. Men jag och många andra var riktigt förbannade när man snackade om att ändra sommartid till UTC+1. Det betyder ju 1 timme mindre sol på ute serveringen / balkongen / altanen.. Om vi vill köra samma tid årent runt så är det UTC+2 som gäller
jaha det var där skon klämde...
status och bekvämligheter..
mindre tid att sitta och slappa..

Nä jag fortsätter att kliva upp tidigt och göra undan... slappa och jaga status... Det struntar jag i..
 
Om ni vill diskutera sommartid och böndernas arbetstider, gör förslagsvis det i en egen tråd.
On topic i den här tråden är hur att lösa störande resonansljud från en köksfläkt...
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om man kan göra samma jobb som man förr gjorde 8-17 är det väl mycket modernt. Jag bryr mig egentligen inte supermycket om vintertiden. Men jag och många andra var riktigt förbannade när man snackade om att ändra sommartid till UTC+1. Det betyder ju 1 timme mindre sol på ute serveringen / balkongen / altanen.. Om vi vill köra samma tid årent runt så är det UTC+2 som gäller
Så det egentliga skälet till sommartidens införande var att man skulle få sol på uteserveringen?
Det lär du inte hitta någon källa till…
 
Hör/ser ingenting ang. oljud av köksfläkten längre.
Kanske ni har tjatat ihjäl det problemet genom att helt byta ämne?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
K Kling 1 skrev:
Hör/ser ingenting ang. oljud av köksfläkten längre.
Kanske ni har tjatat ihjäl det problemet genom att helt byta ämne?
Det är förmodligen så. Om jag hade varit TS hade jag tröttnat för länge sedan.
 
  • Gilla
Veronica.
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är likadant med vintertid varför ska de morgonpigga bönderna bestämma att få en timme mer ljus på morgonen. Bättre den timmen läggs på eftermiddagen
Helt rätt! Och eftersom typ hela EU:s befolkning röstade så i omröstningen för några år sedan har vi nog snart evig sommartid!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.