Kanon snyggt. Kul att få lite inspiration.
 
Angående höjd på tv på vägg så är det en smaksak. Finns inga regler. Vi har vår plasma 90cm ovan golv (underkant på tvn). Har haft så i 1,5 år och jag ångrar inte en sekund att den sitter på den höjden. Kan tillägga att vi sitter i en låg och djup soffa från MIO. Ingen som har varit här har heller aldrig kommenterat höjden på Tvn.

Många sätter den 90cm från golv. Ta en titt på Minhembio forum (Powered by Invision Power Board) så får ni se.
 
Fördet första vill jag be om ursäkt för bildkvaliten! =)
Men så här blev det när vi har möblerat.....

Tvn är placerad 1 meter från golvet. En vän till oss har hängt sin tv också 1meter från golvet och det upplever vi högt men då är det en 36" på tv. Jag tror att det gör skillnad på storleken på tvn, vi har 42"
 
  • vägg.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad heter tapeten? Jag tycker den är dö snygg!

Mvh
Carola
 
Jättefin tapet verkligen! Dock inget jag skulle valt att sätta bakom en tv;-) Men som sagt,det e ju ni som bor där och är ni nöjda och inte blir trötta i ögonen så e ju det jättebra..

en fråga bara,varför centrerade ni inte tv:n mellan ränderna så ni fick lite symetri??
 
carand: Tapeten kommer från Midbec och kollektionen heter "Indulgence" gå in på Midbec där finns MASSSSSOOOR av snygga tapeter. =)

lillalillajag: Håller med att man kunde ha centreat ränderna. Tapetseraren som utförde jobbet tänkte väl inte på det......
 
HusFru skrev:
Håller med att man kunde ha centreat ränderna. Tapetseraren som utförde jobbet tänkte väl inte på det......
Vaddå? Satte ni upp tapeten efter det att ni satt upp tv:n? Eller vad? Fattar inte ditt resonemang? Förmodar att det var ni själva som satte upp tv:n och då borde ni själva kunnat centrera tv:n mellan ränderna....
 
GreenTurtle skrev:
Vaddå? Satte ni upp tapeten efter det att ni satt upp tv:n? Eller vad? Fattar inte ditt resonemang? Förmodar att det var ni själva som satte upp tv:n och då borde ni själva kunnat centrera tv:n mellan ränderna....
Kanke var tapetseraren som satte upp TVn, mångsysslare :D
 
En tapetserare klär om möbler, kanske därför inte tv-n blev centrerad........
 
TV höjd. Finns ett enkelt sätt att få till "rätt" höjd.

Sätt er i soffan. Slut ögonen och "titta" på TV. Öppna ögonen. Där har ni lämplig centrum på TV'n.
 
GreenTurtle skrev:
Vaddå? Satte ni upp tapeten efter det att ni satt upp tv:n? Eller vad? Fattar inte ditt resonemang? Förmodar att det var ni själva som satte upp tv:n och då borde ni själva kunnat centrera tv:n mellan ränderna....
tv öppningen var redan där före tapeten.....som sakt det var målaren/tapetseraren som inte tänkte på det.
 
Hallå Husfru,
ville bara berömma, gud så skönt utan alla sladdar!!!
Är i husbyggartankar och kommer att göra som er och försöka gömma allt sånt, för det är något som verkligen stör, sladdar...
Tycker tapeten är jättefin och tv höjden är allltid individuell, inget är fel...;)

Hade gott jessica_pontus
 
Tack!! jessica_pontus!! :)
 
Jättesnyggt utan sladdar och snygg bänk/skiva till dvd! Vad är det för skiva? Glasskiva?

Personligen är tapeten inte i min smak men det var fräckt ändå på sitt sätt.
Det är tufft i alla fall :)
 
Med den stora väggen hade jag nog gjort ett biorum av det hela med duk och projektor. :) Praktiskt att lösa det hela med att bygga in kontakter och liknande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.