A
F Fredrik Eliasson skrev:
Bra tips!
Måste testa detta nästa gång!
ta och sätt dit en fett nippel som på bilden som Marcus la hit
borra några extra hål i distans hylsan inuti.. Innan montering så fettet får rum..:thinking:(y)
 
  • Gilla
Fredrik Eliasson och 1 till
  • Laddar…
M
Maskintok skrev:
Den där lösningen ska jag anamma ;)(y):thinking:
smart(y)
Superpraktiskt med spindlar som skakar av automatiskt, blir mycket enklare byten

eftersom det är lördag så kan jag bjuda på historien om varför jag behövde byta spindel (och kniv).

jag och pojken var ute på en förmiddagstur och klippte ganska högt gräs.
Vi tittade väl inte så noga och plötsligt small det något väldigt under klippdäcket, nya kalsingar fanns på agendan.

visade sig att jag hade ställt en grep där någon vecka tidigare. Grepen hade vält. Gräset hade kärleksfulllt omfamnat sen.
Jag försökte klippa den.

Men både grepen och klipparen finns kvar och används
 
  • Gilla
  • Haha
Isakare och 1 till
  • Laddar…
A
M Marcussjogren skrev:
Superpraktiskt med spindlar som skakar av automatiskt, blir mycket enklare byten

eftersom det är lördag så kan jag bjuda på historien om varför jag behövde byta spindel (och kniv).

jag och pojken var ute på en förmiddagstur och klippte ganska högt gräs.
Vi tittade väl inte så noga och plötsligt small det något väldigt under klippdäcket, nya kalsingar fanns på agendan.

visade sig att jag hade ställt en grep där någon vecka tidigare. Grepen hade vält. Gräset hade kärleksfulllt omfamnat sen.
Jag försökte klippa den.

Men både grepen och klipparen finns kvar och används
Tänkte på den där fettnippeln där på knivspindeln.. Men jajemän man kanske skulle ha själva skakande spindlar:thinking:
 
M
Maskintok skrev:
Tänkte på den där fettnippeln där på knivspindeln.. Men jajemän man kanske skulle ha själva skakande spindlar:thinking:
haha - ja

det som är trist är att ingen tillverkare skickar med en lista över alla fettnipplar som finns, så man får ju leta runt som en dåre för att lyckas smörja maskinen när det är dags för service.

Borde vara lagstadgat att enkla servicesteg ska stå med i handboken.

det var lite OT men ändå :)
 
  • Gilla
cpalm och 1 till
  • Laddar…
A
M Marcussjogren skrev:
haha - ja

det som är trist är att ingen tillverkare skickar med en lista över alla fettnipplar som finns, så man får ju leta runt som en dåre för att lyckas smörja maskinen när det är dags för service.

Borde vara lagstadgat att enkla servicesteg ska stå med i handboken.

det var lite OT men ändå :)
Jo det kan jag hålla med om..
Och att man ibland undrar varför det inte sitter någon på vissa ställen... :thinking::rofl:
 
  • Haha
Marcussjogren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.