T
Tänkte ”lyxa” till det och köpa ordentlig garageinredning till garaget.

Jag har främst tittat på tre olika alternativ:

Alt 1
Pris 16988kr
Svart garageinredning med skåp, lådor, arbetsbänk och väggpanel i ett garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://outl1.se/garageinredning-sv...a_0uPaK-JvEIWz4LJ7Di8tmojEQlTbpMaAmKZEALw_wcB

Alt 2
Pris 18.499kr
Svart garageinredning med skåp, lådor och verktygstavla för ordning i garaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://verktygsboden.se/garageinredning/garageinredning-grasvart

Alt 3
Pris 11499kr
Svart garageinredning med skåp, lådor och arbetsbänk i modernt utförande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.biltema.se/bil---mc/ver...dning/arbetsbankar/garageinredning-2000042742


Har ni några erfarenheter av någon av dessa system? Ris? Ros?
 
  • Svart och silverfärgad garageinredning med skåp och lådor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har känt och klämt på biltemas variant i butik och tycker inte de gav ett bra intryck. Åk till närmaste så har de troligtvis en display.
 
Följer diskussionen men har inte hunnit dra några slutsatser själv. Håller på att rekar lite jag med till det garage som jag håller på att bygga och som ska inredas till våren.

Du har ju också Julas variant under det egna märket Hard head. Utseendemässigt ser det väldigt lika ut som det du länkar till hos verktygsboden. Hittar inget färdig variant där men allt finns som lösa delar. Ser ut att landa någon enstaka tusenlapp under verktygsboden om man sätter sig och plockar ihop
 
Försök åka och titta och framförallt känna på de olika systemen. De flesta rimligt prissatta jag känt på brukar vara byggda av väldigt tunn plåt och ha rackliga expansionsbeslag.
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Det som är lite synd är ju också att de flesta sådana system är väldigt grunda. Typ 45cm djup bänkskiva bara. Kan kännas snålt om man vill ha mycket plats att jobba på. Jag är lite inne på köpa eller bygga en separat arbetsbänk istället med skiva som är 60-70cm djup och ha utrymme under den så att man kan ställa dit en eller flera verktygsvagnar.
 
Begagnad köksinredning i trä med överskåp och röda verktygslådor på bänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Själv köpte jag en begagnad köksinredning på blocket istället.
 
  • Gilla
Horgmo och 5 till
  • Laddar…
T
Tyvärr är det ju inte så många affärskedjor som säljer dessa, utan mest webbutiker. Alt att de finns i olika städer. Så det är svårt att testa dem.

Nu har jag börjar snöa in på röda och svarta skåp. Ser jäkligt ”trendiga” ut. Men då är utbudet uselt tyvärr. Nästan bara Verktygsboden som har dem.
Röd och svart garageinredning från PELA Tools med skåp och lådor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag köpte ikeaskåp och lådor
 
Är det någon som vet om det är i grunden samma skåp som verktygsbälten säljer och Jula? Allt tyder på det då jag vill kombinera de två systemet då jag är i behov av vatten och avlopp.
 
Jag kör Julas. Väldigt nöjd med kvalitet och stabilitet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.