Hoppas det blev rätt forum, blev lite osäker.

Jag kommer sannolikt att platsbygga skrivbord, våningssängar/sängmöbler och ev. någon byrå och kommer då vilja bygga in laddningsstation, trådlös laddplatta, eluttag etc.

Var hittar man sån teknik avsedd specifikt för inbyggnad? Har hittat någon enstaka aktiv usb-hubb och något enstaka eluttag som skulle kunna passa men tänker att det måste finnas något företag som har ett större sortiment med dylika produkter. Har hittat några asiatiska företag med sånt sortiment men jag vill gärna köpa lokalt eftersom jag inte är kvalificerad att bedöma produkternas kvalitet, säkerhetsstandard etc.
 
  • Haha
EmilyLily
  • Laddar…
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
1977bjorn 1977bjorn skrev:
Sök på ”grenuttag infälld” så kommer det gott om förslag, t ex:
[länk]

Samma sak för trådlös laddplatta. Hittade mest vettiga modeller från amazon. Jag hade inte varit jätteorolig att beställa där ifrån för just trådlösa laddare. Annars finns det svenska affärer att handla i också:
[länk]
Tack för svaret! Kanske inte var tillräckligt tydlig men det var just detta som var min poäng lite, att det går att hitta enstaka produkter här och var. Tänkte om någon kanske visste om det går att hitta ett större sortiment på ett och samma ställe.
 
Vad är det du är ute efter? Trådlösa laddare för inbyggnad finns ju i många varianter, tex ikea mfl. Om du vill ha alla elgrejer från samma tillverkare så har både elko eller schneider även de qi laddare…
Men vad vill du ha för uttag? Finns ju oändligt med varianter, tänker du infällda i bordsskiva finns ju även popup varianter…

Vid lite snabb googling hittade jag denna kanske kan vara av intresse? https://www.elko.se/getfile.php/131...Broschyrer Nyhetsblad/ELKO_Bordsuttag_web.pdf
 
F Fredrik99 skrev:
Vad är det du är ute efter? Trådlösa laddare för inbyggnad finns ju i många varianter, tex ikea mfl. Om du vill ha alla elgrejer från samma tillverkare så har både elko eller schneider även de qi laddare…
Men vad vill du ha för uttag? Finns ju oändligt med varianter, tänker du infällda i bordsskiva finns ju även popup varianter…

Vid lite snabb googling hittade jag denna kanske kan vara av intresse? [länk] Broschyrer Nyhetsblad/ELKO_Bordsuttag_web.pdf
F Fredrik99 skrev:
Vad är det du är ute efter? Trådlösa laddare för inbyggnad finns ju i många varianter, tex ikea mfl. Om du vill ha alla elgrejer från samma tillverkare så har både elko eller schneider även de qi laddare…
Men vad vill du ha för uttag? Finns ju oändligt med varianter, tänker du infällda i bordsskiva finns ju även popup varianter…

Vid lite snabb googling hittade jag denna kanske kan vara av intresse? [länk] Broschyrer Nyhetsblad/ELKO_Bordsuttag_web.pdf
Exakt vad jag är ute efter vet jag inte än. Det beror lite på vad jag ska bygga, hur det ska se ut etc. Men sannolikt i första hand vanliga 220-uttag, usb för laddning och kanske trådlös qi-laddning. Därför vill jag också vara lite förberedd genom att ha lite koll på vilket sortiment som finns för inbyggnad. Vilket sortiment som finns kan ju ev. påverka hur jag bygger ....

Men jag tackar för svar och avvaktar lite, får leta lite mer när det drar ihop sig.
 
Alltså om du vill typ vanliga uttag så skulle jag rekommendera att du väljer en av de välkända tillverkarna tex elko eller schneider, väljer en av deras serier som du gillar utseendemässigt och plockar ihop det du vill ha. Finns ju tex på elbutik.se. För ordningen skull så är all ändringar i fast installation behörighetskrävande så är det sagt också. Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.