Hej på er!

Nu har vår villa blivit klar och vi har försäkring som kommer från själva byggföretaget och löper ut i mitten på april nästa år. Jag har varit i kontakt med flera försäkringsbolag och det är ganska svårt att fatta beslut. Det som jag reagerade på var uppmaning från FOLKSAM:s säljare att inte teckna deras mellan eller stor försäkring utan endast bas då vi pratar om nybyggnationen och där kan inte så mycket gå fel (visst). Visst är det så men samtidigt vet vi vad som kan hända under tiden . Dessutom vill man inte ha någon åldersavdrag på sina hushållsmaskiner och elektronik


Nu undrar jag hur ni resonerar kring detta och om ni har tips på ett bra försäkring(folksam ligger faktiskt på topp när man tittar på konsumenternas sida men....)
 
Hej.

Frågan du ska ställa dig. vad vill du ha får hjälp om olyckan är framme.
Du har en ny kåk. minimalt med åldersavdrag om något händer om du har basskyddet tex vatten, skada eller brand. (finns vissa saker som inte ersätts av bas)
vill man ha det där lilla extra på försäkringen. (generösare villkor vid skador, bättre självrisker osv)

Hushållsmaskiner har du 2 friår sen 10% per år via deras försäkring oavsett om det är villa eller hemförsäkringen som ersätter.

Jag har fullförsäkring på allt jag äger. Oavsett om det är barn, mig själv. villa eller bilarna. Jag vill ha en enklare vardag helt enkelt oavsett vad som händer. Sura pengar visst, men värre om du står där med fel försäkring som inte tar skadan.

Oavsett bolag, välj stor på kåken.


Lycka till :)
 
  • Gilla
Hemmakatten och 2 till
  • Laddar…
Tack för dina synpunkter ! Jag har själv funderat över det att köpa den stora försäkringen men reagerade på det personen på försäkringsbolaget sade!

Återigen tack
 
  • Gilla
Brorw
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.