Hej,
Vi har flyttat in i ett 1plan med källare byggt 1975, där rör i tvättstugan går på ett knepigt sätt.
Se bilder:

Vattenkran och två stående rör längs vägg med retro tapet i en tvättstuga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggmonterad vattenkran med ovanligt rördragning mot gulblommig tapet i tvättstuga från 1975.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Varför gjorde man så här?
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Kan ju vara sånt som att det blev lite billigare.
 
Karlia
Å, sån tapet hade mormor!
 
  • Gilla
JonasWe
  • Laddar…
Man hade kranar för dold rördragning och sedan blev det såhär. Hade man använt kranar för utanpå rördragning hade dom stuckit ut mycket mer.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Man hade kranar för dold rördragning och sedan blev det såhär. Hade man använt kranar för utanpå rördragning hade dom stuckit ut mycket mer.
Alright, Så vill jag nu då så kapar rörmockarn röret ovanför och gör vanligt utanpåliggande rör? :)
 
JonasWe JonasWe skrev:
Alright, Så vill jag nu då så kapar rörmockarn röret ovanför och gör vanligt utanpåliggande rör? :)
Vad vill du åstadkomma eller uppnå?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Vad vill du åstadkomma eller uppnå?
Dels synlighet vid läckage, men även dra om rören så att jag kan sätta upp överskåp.
 
Vad är fel?
Rörisen saknade väl väggbrickor?
 
A
JonasWe JonasWe skrev:
Hej,
Vi har flyttat in i ett 1plan med källare byggt 1975, där rör i tvättstugan går på ett knepigt sätt.
Se bilder:

[bild] [bild]

Varför gjorde man så här?
skithäftigt
 
C
JonasWe JonasWe skrev:
Dels synlighet vid läckage, men även dra om rören så att jag kan sätta upp överskåp.
Det finns ju blandarfästen för utanpåliggande rördragning som passar befintliga blandare om du vill behålla blandarna men få en helt utanpåliggande installation. Men det innebär ju så klart att blandarna kommer en bit längre ut från väggen.
 
Bronken
Ha. Jag gjorde likadant fast på eluttag för att slippa "förhöjda" utanpåliggande uttag (hade ju dosa fast även utanpåliggande kabel). In genom gips och in i dosan från sidan.

Det får man säkert inte, men förhållandevis rätt snyggt om ni frågar mig :)
 
G
Bronken Bronken skrev:
Ha. Jag gjorde likadant fast på eluttag för att slippa "förhöjda" utanpåliggande uttag (hade ju dosa fast även utanpåliggande kabel). In genom gips och in i dosan från sidan.

Det får man säkert inte, men förhållandevis rätt snyggt om ni frågar mig :)
Har hänt i mitt hus också (host host)
 
Bronken Bronken skrev:
Ha. Jag gjorde likadant fast på eluttag för att slippa "förhöjda" utanpåliggande uttag (hade ju dosa fast även utanpåliggande kabel). In genom gips och in i dosan från sidan.

Det får man säkert inte, men förhållandevis rätt snyggt om ni frågar mig :)
Här är det betongväggar i källare, så lite kruxigare :)
Men spännande lösning.
 
Ska titta på ett hus från '65 och där är det exakt likadant. Finns nog en tanke med det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.