Får 2-3 felringningar per dag där den gemensamma nämnaren är att alla ska hitta ett nummer till en person som de ej har numret till och dom har hittat numret på Eniro. Detta har pågått i ca 4v nu. Händer inte varje vardag, men i stort sett.
Det sker oftast runt 09-10 på morgonen under en 10min period (dvs ca 2-3 samtal under 10 min), övrig tid på dygnet sker det ej. Så det verkar vara ett tillfälligt fel som kommer och går.

Personerna som ringer är olika och personen dom vill få tag på är också olika, så finns ingen gemensam nämnare, inte heller i område, det ringer från hela landet.
Numret som jag haft har jag haft över 15 år, så det är mitt sedan länge, jag har inte gjort några ändringar på sistone.

Pratat med Eniro men de tror mig knappt, de har ingen aning om vad som sker och det är inte deras fel säger dom (mitt nummer finns inte i deras system)
Måste få en skärmdump från en felringare för att komma vidare, vilket jag ska försöka ordna.


Någon som varit med om något liknande och vet vart felet kan ligga? Telenor som är min operatör säger att det inte ligger hos dom.
 
Spela in dina samtal (finns appar för det och du har all laglig rätt att spela in alla samtal du deltar i utan att upplysa om det). Du kan behöva dem för att visa för vilket bolag det nu är att det är fel nånstans
Fråga felringarna vad de sökt på hos eniro.
Avsätt tid (om det går) för att mha felringarna försöka hitta samma information på nätet och ta en skäm dump av det. Om möjligt få en felringare att ta en skärmdump och skicka till dig.
Prata sen med eniro (om det är de som felar) och säg att du både har inspelade samtal och skärmdumpar där ditt nummer av någon anledning listas felaktigt.
Spela in det samtalet med.
 
C
Påminner om när skatteupplysningen hade riktnummer 090 eller nåt sånt och någon stackars gammal dam hade samma nummer i 08-området. Hon fick nog många felringningar. Pratade själv med henne ett par gånger.

Poängen är att vissa nummer är lättare att förväxla än andra, så det behöver ju inte vara Eniros fel.
 
Det var när jag hade företag.Folk ringde fel trodde dom kom bilprovningen.Samma nr men annan slutsiffra.
 
Farsan jobbade på ett ställe som hade samma växelnummer som skånemejerier, skillnaden var riktnumret, båda låg i Malmö men skånemejerier hade ett 020-nummer.
 
Fast i mitt fall är det inte samma person som dom söker, det är helt olika från hela landet.

Idag blev det inga felringningar så det var ju skönt :)
 
Det kan ju också vara så att det inte alls är felrigningar. Kanske någon som vill kolla om någon är hemma hos dig.
 
H hempularen skrev:
Det kan ju också vara så att det inte alls är felrigningar. Kanske någon som vill kolla om någon är hemma hos dig.
Har nog haft 40 samtal från olika personer som vill nå olika personer senaste veckorna, och alla säger att dom hittat numret via eniro så tror det är felringningar. Sen sker det som sagt bara under en kort tidsperiod vissa dagar, runt 9-10.
 
M mackan_kal skrev:
Har nog haft 40 samtal från olika personer som vill nå olika personer senaste veckorna, och alla säger att dom hittat numret via eniro så tror det är felringningar. Sen sker det som sagt bara under en kort tidsperiod vissa dagar, runt 9-10.
Om du, när du får den första felringningen, frågar vem det var de sökte och sedan omedelbart går in på Eniro och söker på just det namnet, då bör du väl se om det är ditt nummer som står där? Ta en skärmdump. Sök på namnet med jämna mellanrum och se ifall det ändrar sig med tiden.

Sök på ditt eget nummer på Eniro och se om det dyker upp på andra personer än du.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.