Är 1400:-/kvm ett rimligt totalpris för ett trädäck på knappt 5 kvm inkl material. Ca 15 cm högt. Byggdes i början av sommaren innan den stora prisökningen på virke. Vill bara veta om det är lönt att anlita Veteranpoolen igen...
 
Om det blev bra så är det ett ok pris. Man kan hitta både billigare och dyrare, men blev det bra så är väl det viktigast?
5 m2 är ju inte så stort. Kanske blir annat pris om det är större... (alltså billigare i form av mindre utkörning etc)

Det finns så mycket olika parametrar så att komma fram till ett m2-pris är generellt svårt skulle jag säga. Underarbetet är ju det som är viktigast och kostar pengar. Skruva trallen är det enkla.

Själv betalade vi nära 2K per m2 i somras. Då var det maskiner här och grävde, dränering, duk, packning mm. Blev bra, kostade mycket, men ändå inte ”dyrt” i mina ögon
 
  • Gilla
AnnaMalm
  • Laddar…
Tack för svar! Här var det dock inte fråga om underarbete eftersom det var färdigt. Mvh Anna
QUOTE="1977bjorn, post: 4470972, member: 406965"]Om det blev bra så är det ett ok pris. Man kan hitta både billigare och dyrare, men blev det bra så är väl det viktigast?
5 m2 är ju inte så stort. Kanske blir annat pris om det är större... (alltså billigare i form av mindre utkörning etc)

Det finns så mycket olika parametrar så att komma fram till ett m2-pris är generellt svårt skulle jag säga. Underarbetet är ju det som är viktigast och kostar pengar. Skruva trallen är det enkla.

Själv betalade vi nära 2K per m2 i somras. Då var det maskiner här och grävde, dränering, duk, packning mm. Blev bra, kostade mycket, men ändå inte ”dyrt” i mina ögon[/QUOTE]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.