Hej!

Jag måste få ut parkett under köksskåpen. Ska inte ta bort allt men några rader. Det är för mkt jobb att lossa skåpen o vatten kranar osv så jag funderar på att bryta upp golvet, men måste låta bitarna under köksskåpsbenen vara kvar.

Vill såga ut parketten runt skåpbenen under skåpet, men då måste maskinen vara mkt liten, kanske mäta max 12-13cm. Finns sådana små sågklingor/maskiner?

Finns ju små "mouse" för slipninig.. Gissningsvis så finns det inte det jag söker.
 
Det finns specialsågar för det ändamålet. Jag vet desvärre inte om de finns i Sverige att få tag i. Det kanske går med en Multimaster och lite tålamod?

Crain 795 Toe-Kick Saw
 
Jag köpte ett kit från ETC (budgetmärke) med batteridrivna saker (skruvdragare, sticksåg, cirkelsåg och slipmaskin) när jag skulle skära in dropplisten ovanför fönster och dörrar.

Tror det var 14,4V grejjer. Inga raketer men de gjorde jobbet och hela kittet kostade 8-900 kr om jag inte missminner mig. Klingan på cirkelsågen ligger nog runt 120-130 mm så den skulle nog funka.

Vet dock inte om kittet finns kvar i handeln. Köpte mitt på Ö&B.

/V
 
En Dremel med kapskiva för trä kanske vore något?
 
har gjort det du vill göra med en multimaster och det går bra , det tar lite längre tid är med cirkelsåg
 
Vet inte hur många meter du måste kapa, men är det inte för mycket kan det gå med en kapskiva som passar för borrmaskin. (Det finns olika varianter som kan fästas på ett fäste för borrmaskin.) Jag har själv haft en liten sågklinga med diametern 90-110 mm ca som funkade bra. Man fick bara se upp för kast men det är ju inga stora krafter inblandade. så det är nog inget problem om man tar det vackert. Bara man är medveten... Wolfcraft har mycket smågodis i sin affär.
Kom ihåg att man kan kapa, rätt så effektivt, med en slipande skiva, om man inte har särskilt mycket att tugga sig igenom. Allt måste inte göras med sågklingor.

MVH
Ronnie
 
Såg på Hornbach att det fanns små sågtrissor till borrmaskin. Tror de hade en diameter runt 40 - 50 mm.
 
Taack för alla svar, ska titta efter nu o sen om jag finner något.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.