J
Hej

Vi ska byta golv i ett befintligt kök och ska då såklart byta under diskmaskin o kyl/frys. Jag vet att det går att dra ut kyl/frys men frågan är om man kan dra ut diskmaskin utan att koppla ur den från vatten o avlopp? Svårt att se under skåpet hur lång sladdarna är men det ser ju inte ut att vara så mkt tillgodo om installatören inte har rullat ihop dem bakom… En vanlig Bosch köpt 2018. Det vågar jag mig inte på själv nämligen…

Tacksam för er input!
 
En bild på ditt kök där man ser maskinen och diskhon så är det lättare att avgöra. Som regel skall man kunna dra ut maskinen men det finns många undantag. Om man inte placerar maskin närmast diskhon t.ex.
 
J
Hej!

Tack för snabbt svar.
Den är precis bredvid. Men jag funderar på om man kan dra ut den tillräckligt för att kunna ta bort gamla golvet o lägga in nytt…?
 
  • Diskmaskin intill en vit köksbänk med diskho och diskställ fyllt med tallrikar och redskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, som den är installerad skall det inte vara några problem att dra ut den och frigöra utrymmet. Elsladden vågar du garanterat koppla loss från vägguttaget om den nu skulle sitta så illa till att den blir för kort.
 
A
Självklart skall du ha golv under diskmaskinen, annars kommer de att stå under golv nivån vilket kan medföra att den inte går att dra fram den dagen an vill samt det viktigaste: diskmaskinsunderlägget gör ingen nytta i en grop
 
Svårjobbat kommer det bli om du ska ha maskinen inkopplad samtidigt som golvet skall läggas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.