Hej.
Vet inte riktigt var jag ska lägga denna. Provade El-forumet sist så det får bli badrum denna gången i förhoppning om bättre lycka.

Jaja, jag ska ha upp min spegel på väggen tänkte jag. Och enligt bilder är det två borrhål varav det ena gick utan några större problem och det andra har stött på patrull. Det är det hålet som är i badrummet som precis innanför gipset gått på något hårt och svart. Jag provade trycka lite vid borr tillfället men slutade ganska snabbt eftersom jag blev osäker vad det kunde vara.
Ritad markering på en bostadsplan över placering av spegel i hallen och potentiellt problemområde i angränsande badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vägg med halvpanel och markeringar för borrhål där en spegel ska hängas upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snälla kan någon hjälpa mig med vad det skulle kunna vara? Har svårt att tro att det är varken vatten eller ström men det känns som om det kan bli extremt tråkigt om det ju skulle råka vara något utav dessa två....
 
avloppsstam?
 
P Patzie skrev:
avloppsstam?
Nej. Glömde kanske skriva det men det är på ovanvåningen. Eller ja, entréplan i ett sutterränghus.
 
BirgitS
Stålregel som gipset sitter på eftersom du skriver att det är precis innanför gipset?
Är det under en kopplingsdosa?
Säker på att hålet inte är mitt för väggen mellan bad och kök?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Stålregel som gipset sitter på eftersom du skriver att det är precis innanför gipset?
Är det under en kopplingsdosa?
Säker på att hålet inte är mitt för väggen mellan bad och kök?
Den sitter snett under en kopplingsdosa. Men allt i detta huset är draget med VP-rör. Sen är väggen i badrummet 56cm och till hålet är det 45.5. Vad jag stött på än så länge är allt träreglar också. Jag körde på rätt hårt med slagborr när jag mötte motstånd med skruvdragaren. (Borrar allt med skruvdragare för det är bara enkelgips överallt)
 
MarcusRask MarcusRask skrev:
Nej. Glömde kanske skriva det men det är på ovanvåningen. Eller ja, entréplan i ett sutterränghus.
avloppsluftare ? kolla på yttertaket om den sitter i närheten
 
T tergo skrev:
avloppsluftare ? kolla på yttertaket om den sitter i närheten
Kollade genom vinden men där kommer ingenting där
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.