Hej, jag har en fläder som sått sig själv i en oxelhäck (se bif bild). Den står lite dumt, lite i konflikt med enen bakom. Idealt skulle jag vilja ta bort den men tror inte det går att få den att försvinna helt och hållet. Tror inte den går att beskära ner till mera hanterlig storlek. Att bara såga ner den - jag är ganska säker på att den bara skulle slå upp igen och då i brötigare buskform. Ha den kvar som den är? Inte bra heller, kommer att växa till sig och bli ännu omöjligare.

Någon som har några ideer?

Mvh
P
 
  • Fläderbuske som har växt sig in i en oxelhäck med en tät enbuske i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade tagit bort den. den kommer göra ett hål i häcken i längden. Om man sågar den längs med marken och sedan lägger en svart plastpåse på stumpen, sedan lite jord så försvinner den. Då slipper man gräva bort roten. Kapar man den bara längs med marken kommer den slå skott i evigheten...(y)
 
  • Gilla
StefanPÅ
  • Laddar…
Hej och tack för svaren! Intressant tips. I vilken del av landet funkade det? Det här är i södra Skåne, turbojord.... Och det är *inte* en druvfläder. Det är en fullständigt vanlig fläder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.