Hep Hep skrev:
För den som vill köpa en skånsk vertikalfräs finns två alternativ.

Antingen köper man en för 3 000:-
[länk]

eller om känner sig lite rik, kan man ta den andra annonsen med en lite annan bild som samma annonsör la in några minuter senare där fräsen kostar 4 500:-
[länk]
Fast det är inte samma fräs!
 
  • Gilla
Hep och 2 till
  • Laddar…
Ha, där ser man. Inte smygsurfa efter prylar i ett teamsmöte. Jag såg bara det egentillverkade anhållet och den gröna färgen. Sedan var det tydligen fullt i huvudet.

Inte för att på något sätt skylla ifrån mig, men vad är oddsen för att sälja två såpass lika maskiner. Han måste rimligen vara medlem här.
 
  • Haha
  • Gilla
PatrikJo och 3 till
  • Laddar…
Inget superpris, men ser rätt fin ut En bandsåg till salu för 6 000 kr placerad utomhus med en bil och röda byggnader i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Man blir sugen, tyvärr på fel sida Sverige.. Använd metallfräs till salu visas utomhus, pris och annonsinformation inkluderas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nevinator
  • Laddar…
Lilla Incan, med långhållsborr och frästillsats(tänk engelskt dadoblade)ser det ut som.
Inca bordsåg med långstångsborr och frästillsats på en hyvelbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hyvelbänk i Köping
Trähyvelbänk med långhållsborr och frästillsats i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
För de på svarvjakt Grön Blomqvist 600 svarv till salu, uppställd i verkstadsmiljö med verktyg och brandsläckare i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SamiHus
  • Laddar…
En Inca bandsåg för 2k
Inca bandsåg i ett verkstadsutrymme, visas till salu för 2000 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vet inte om @Frustrator fastnat i lasern eller om han inte tyckte detta va en annons värd att tipsa om...men jag tycker det är väldigt billigt, en Rexvalter vf140 (är jag ganska säker på), tillverkad av Storebro. Lagom stor garagesvarv med växellåda.
Gul Rexvalter vf140 svarv från Storebro med växellåda, skyddad av blå presenning, till salu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Vet inte om @Frustrator fastnat i lasern eller om han inte tyckte detta va en annons värd att tipsa om...men jag tycker det är väldigt billigt, en Rexvalter vf140 (är jag ganska säker på), tillverkad av Storebro. Lagom stor garagesvarv med växellåda.
[bild]
Precis, stirra in i en laser en stund så får du se hur lätt det är att kolla på blocket sen.. :p
 
  • Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
Gick mycket bättre att se skärmen när jag tog av de gröna glasögonen..
Justersåg och klyvsåg till salu visas i en verkstadsmiljö, grön färg och utan glasögon på bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Köp, behåll kutter o stål, sälj resten Delar till en Emco kombinationsmaskin, inklusive kutter och oanvända stål, på mörk bakgrund.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Köp, behåll kutter o stål, sälj resten [bild]
Gäller det samma för den äldre Emco Star, har en kutter och stål liggandes som följde med när jag köpte min förra rikt och planhyvel.
 
Hennke85 Hennke85 skrev:
Gäller det samma för den äldre Emco Star, har en kutter och stål liggandes som följde med när jag köpte min förra rikt och planhyvel.
Beror på vad du ska sälja din hyvel för, och jag menade fräskuttern då ;)
Menade bara att en kutter med stål är dyrare än vad ovanstående begär för det hela.
Men sen får man ju se till så att man har en fräs med matarverk om man inte har en kutter som är gjord för handmatning och sådär..
 
Frustrator Frustrator skrev:
Beror på vad du ska sälja din hyvel för, och jag menade fräskuttern då ;)
Menade bara att en kutter med stål är dyrare än vad ovanstående begär för det hela.
Men sen får man ju se till så att man har en fräs med matarverk om man inte har en kutter som är gjord för handmatning och sådär..
Aha. Hyvlen är bytt mot en Inca sedan länge.
Då finns det ett värde i fräskuttern och stålen, trodde de var gamla och allmänt livsfarliga.
 
Hennke85 Hennke85 skrev:
Aha. Hyvlen är bytt mot en Inca sedan länge.
Då finns det ett värde i fräskuttern och stålen, trodde de var gamla och allmänt livsfarliga.
Såg nu att det var en lunakutter som låg ute, betingar nog ett högre värde än Emcos original.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.