Hej,

Jag renoverar och tänker sätta in en gästtoalett rätt intill det nuvarande toaletten. De två toasitsen skulle placeras vägg mot vägg till varandra, på samma ställe alltså på väggen men en på ena sidan en på den andra.
Finns det någon lösning till detta, utan att behöva sätta in en extra brunn?


Tack på förhand,

/Katalins
 
Alla hus med flera toaletter har väl bara en brunn? Jag har i alla fall inte stött på någon med en brunn per mugg.
 
Biltema har en avloppsförgrening 88-056 som kanske löser ditt problem?
 
S Stefansod68 skrev:
Alla hus med flera toaletter har väl bara en brunn? Jag har i alla fall inte stött på någon med en brunn per mugg.
Jag vet ej riktigt vad brunnen är och vad är det som behövs när man sätter in en toalett?
 
F fribygg skrev:
Biltema har en avloppsförgrening 88-056 som kanske löser ditt problem?
Tack! Jag hade tänkt något liknande.
 
B
en nya toaletten kan ha avloppet rakt bakåt, som då får gå in i den befintliga toaletten, som du också byter
 
K Katalins skrev:
Hej,

Jag renoverar och tänker sätta in en gästtoalett rätt intill det nuvarande toaletten. De två toasitsen skulle placeras vägg mot vägg till varandra, på samma ställe alltså på väggen men en på ena sidan en på den andra.
Finns det någon lösning till detta, utan att behöva sätta in en extra brunn?


Tack på förhand,

/Katalins
Tänker du göra det själv?
 
Düsseldorff
Får jag föreslå att du överväger att anlita en rörmokare? Att installera wc inklusive dragning av nytt avlopp som dessutom ska anslutas på befintliga stam är kanske inte det första man bör göra som amatörröris.
 
janwide
Lägg gärna upp lite bilder och kanske en ritning på de aktuella rummen så blir det lättare att föreslå lösningar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.