Ja, jag vet att man ska ställa stolen på tändstickor, men den som monterade visste inte det. Jag har sågat med 0,5 mm pianotråd och använt en väldigt tunn japansk oskränkt såg och kommit ”igenom” på vissa ställen och provat med ättika och t-doja, men där den sitter kloss emot är det svårt.

Kan man tänka sig att de där syrabaserade medlen kan lösa upp fogen eller är sista utvägen släggan?

Alldeles ny Dometic pumptoa, vore rätt surt att göra om den till porslinsskrot…
 
Jag har haft viss framgång med en brytbladskniv med bladet långt utskjutet så man får det att ligga platt längs med golvet.
 
  • Gilla
Sittställning och 1 till
  • Laddar…
M marka skrev:
Jag har haft viss framgång med en brytbladskniv med bladet långt utskjutet så man får det att ligga platt längs med golvet.
Det går inte med 0,5 mm tråd och inte med extremt tunn japansåg, så brytbladskniv är nog också uteslutet…
 
Försök med en tunn spackelspade brukar fungera för det mesta
 
Tror inte en kniv fungerar eftersom silikonen har trängt in under stolen en spackelspade kan man försiktigt knacka in under stolen o på det viset skära av silikonen
 
Tråd kan också fungera glasmästare tar ner limmade speglar på väggar med det
 
Värmepistol och hetta upp silikonet sen vicka toan i sidled? Bara en tanke som kom upp.
 
G
Spunnen fiskelina kanske funkar? Ser att det finns åtminstone 0,14mm tunna att köpa.
Edit : 0,12mm / 6,5 Kg finns på biltema såg jag nu
 
Gitarrsträng finns det som är 0,2 mm.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.