Hej.

Jag letar efter tips på hustillverkare som har gjuten platta som grund och som även har golvvärme. Det ska vara i Skåne och det måste vara putsat eller tegel som fasad.

Har letat runt men bara hittat ett fåtal som har detta som nyckelfärdigt hus.

Jag undrar även om någon har bättre eller sämre erfarenheter av olika hustillverkare?
 
L Lundberg53 skrev:
Hej.

Jag letar efter tips på hustillverkare som har gjuten platta som grund och som även har golvvärme. Det ska vara i Skåne och det måste vara putsat eller tegel som fasad.

Har letat runt men bara hittat ett fåtal som har detta som nyckelfärdigt hus.

Jag undrar även om någon har bättre eller sämre erfarenheter av olika hustillverkare?
Grundläggning och hustyp är oberoende av varandra. Dvs du kan sätta vilket hus som helst på en platta med golvvärme. Om du har svårt att hitta tillverkare så råder jag att leta byggfirmor istället för husleverantörer.
 
N Nikorasu skrev:
Grundläggning och hustyp är oberoende av varandra. Dvs du kan sätta vilket hus som helst på en platta med golvvärme. Om du har svårt att hitta tillverkare så råder jag att leta byggfirmor istället för husleverantörer.
Jag vet inte om jag var otydlig men jag undrar om det finns någon som har totalentreprenad där dom använder gjuten platta och golvvärme och på tomten jag tänkte bygga på finns det krav på tegel eller puts som fasad. Jag letar alltså efter ett nyckelfärdigt hus.
 
L Lundberg53 skrev:
Jag vet inte om jag var otydlig men jag undrar om det finns någon som har totalentreprenad där dom använder gjuten platta och golvvärme och på tomten jag tänkte bygga på finns det krav på tegel eller puts som fasad. Jag letar alltså efter ett nyckelfärdigt hus.
Platta på mark med golvvärme är nog den vanligast grundläggningen och vilken hustillverkare som helst kan leverera ett hus till denna grundtyp, det var det jag skrev. Om du letat och inte kan hitta det, så tror jag inte du letat ordentligt.

Sedan upprepar jag mitt råd: det du behöver leta är en byggfirma som bygger nyckelfärdigt åt dig. Det blir en senare fråga om husdelarna kommer från en hustillverkare eller byggvaruhuset.
 
@
N Nikorasu skrev:
Platta på mark med golvvärme är nog den vanligast grundläggningen och vilken hustillverkare som helst kan leverera ett hus till denna grundtyp, det var det jag skrev. Om du letat och inte kan hitta det, så tror jag inte du letat ordentligt.

Sedan upprepar jag mitt råd: det du behöver leta är en byggfirma som bygger nyckelfärdigt åt dig. Det blir en senare fråga om husdelarna kommer från en hustillverkare eller byggvaruhuset.
Det är väl inte korrekt? T.ex. så levereras Älvsbyhus (som åtminstone i sin reklam påstår sig vara den största småhus tillverkaren) och Smålands villan bara hus med "torpargrund".de går inte att få med platta eller golvvärme.
 
Älvsbyhus och Smålandsvillan är väll typ dom ända som använder isolergrund.
Men förslag är på huskeveranlörer är: lb hus, eksjöhus, mbas stenhus, fiskarheden
 
Fiskarheden bygger ju precis så som du beskriver. Antingen sten eller trä.
 
Även trähus kan ha putsad fasad. Har själv ett
 
L Lundberg53 skrev:
Jag vet inte om jag var otydlig men jag undrar om det finns någon som har totalentreprenad där dom använder gjuten platta och golvvärme och på tomten jag tänkte bygga på finns det krav på tegel eller puts som fasad. Jag letar alltså efter ett nyckelfärdigt hus.
Lindenvillan.se

Ytterväggar i betong, erbjuder totalentreprenad.
Har bara positiva erfarenheter av dem.
 

Bästa svaret

Vi har gjort en jämförelse av Sveriges hustillverkare där vi beskriver hustillverkare för hustillverkare vad som ingår i deras hus. Scrolla ner en bit på sidan till "Om husen och erbjudandet" och "Konstruktion" https://www.byggahus.se/hustillverkare/jamfor/alla
 
Vi bygger med Trivselhus, där är platta på mark o golvvärme standard.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.