Jag ska slipa ett nylagt furugolv. Dels pga att några plankor tandar lite, men vad värre är att en bräda blev av någon konstig anledning ca 1mm tunnare än övriga, så behöver slipa ner allt golv till dens tjocklek. Frågan är vilken maskin man ska hyra för att slipa ner det?

Det naturliga svaret är väll en bandslipmaskin, problemet för mig är dock att rummen är ganska små med snetak så är orolig att jag råkar göra gropar med den då jag inte har någon vana och är rädd att man inte hinner dra upp slipen i tid vid vändningarna pga trångt. Dessutom är det på övervåningen och de maskinerna verkar större och tyngre än andra.

Min fundering är helt enkelt om det räcker med att hyra https://qwoiw.boels.com/Product/Pro...656e18-c514-e811-a2bd-00155d14203f&homePage=1

Dvs en rondellslipmaskin. Förstår att det tar längre tid med den, men verkar enklare. Rummen är ju inte så stora så bör inte spela så stor roll tänker jag.

Är det någon med koll och erfarenhet som kan ge tips vad jag ska ha?
 
Hyr en Edge planslip. Funkar klockrent till golvslipning även för oss oerfarna golvslipare.
Det tar lite tid men bättre att ta lite i taget än att det blir gropar.
 
Ja planslip är ju också en idé såklart. Frågan vad som e snabbast men ändå "säkert"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.