Hej!
Letar efter billig fiber duk att ha under stenparti....var säler de den billigast? ska ha cirka 200m2.
Behöver veta omgående då jag får hit gruset nästa vecka...
 
Byggmax har hyffsad duk till lågt pris
 
Mats_o: Ja, men jag tycker den är för smal..hade velat haft en som var 2,5 m bred minst, helst hade den fått vara 5 m bred..
Med den smala förlorar man många m2 för att man får lägga den 30-40cm omlott.
På K rautas hemsida finns en som är 2,4x20m för 139....sjukt billigt, har försökt fått det bekräftat av dem via tele. men det är stört omöjligt att komma fram.,
 
Bor du nära ett pappersbruk kan du köpa deras kasserade wiraduk(?) för nästan gratispengar. Funkade iallafall när vi skulle göra beachvolleyplaner för länge sen.

Jag tror det finns väldigt billiga markdukar lite här och där, men frågan är om du har krav på kvalitet. De klassas ju lite olika beroende på användningsområde.
 
Jag tror kvaliteten har viss betydelse här. Har diskuterat med ett par nybyggare som la duk för ett par år sedan. Med den lägre kvalitén går rotogräs igenom på få år. Jag fick lagt högkvalitativ markduk under större singelparti för mer än tio år sedan och det höll åtminstone fram till jag sålde hus/trädgård. Man får nog vad man betalar för ...

... så jag lägger ingen markduk i nya trädgården ... utan lukar ... blir billigare :cool: :D
 
Yonna: vad betyder lukar?
Jag var inne på att köpa ett fat roundup, då borde ingenting växa samt att det blir inte så mycket dyrare än kvalitetsduk.
 
ktm525 skrev:
Yonna: vad betyder lukar?
:D
det är sydsvenska för 'rensa ogräs'
misstänker att man inte använder ordet i storstäderna - där finns ju roundup istället
 
Fasting65 Fasting65 skrev:
Bor du nära ett pappersbruk kan du köpa deras kasserade wiraduk(?) för nästan gratispengar. Funkade iallafall när vi skulle göra beachvolleyplaner för länge sen.

Jag tror det finns väldigt billiga markdukar lite här och där, men frågan är om du har krav på kvalitet. De klassas ju lite olika beroende på användningsområde.
Intressant! La du Wiraduken i botten, dvs under det dränerande bärlagret, eller la du wiraduken under sanden? Eller använde du Wiraduk till båda ändamålen?
Mvh
Hanna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.